Is er een manier om er voor te zorgen dat er niet steeds katten op je auto gaan zitten?

Ze komen natuurlijk op de warmte van de motorkap af.

Heb geen hekel aan katten, maar ben bang voor krassen van hun nagels in mijn autolak.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
5.8K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik had vroeger zo een buurman als jij. Mijn hemel die arme man werd helemaal gek! Katten krassen overigens helemaal je autolak niet. Alleen ging die gekke buurman elke keer naar buiten rennen waardoor de katten schrokken en toen af en toe wel eens van die auto afgleden en dus hun nageltjes in de lak gingen zetten! Hahahahaha sukkel.
Overigens ging hij wel gewoon rijden tijdens hagel, dat vond ik wel weer gek.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jij kent mij niet persoonlijk, dus ik vind het wel een beetje onbehoorlijk van je dat je mij vergelijkt met jouw sukkelige buurman. Ik voel me niet met die man verwant en ren ook geen katten achterna.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met mijn voorbeeld wil ik alleen maar aangeven dat het nutteloos is zolang je je auto buiten laat staan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Precies, doen ze ook helemaal niet. Totdat je ze laat schrikken.

Het beste antwoord

Mijn auto word ook regelmatig gebruikt als slaapplek maar ik heb nog nooit een kras kunnen ontdekken!
Soms ligt er een beetje zand op de motorkap en dat is jammer als de auto pas gewassen is maar 1 regenbuitje en het is weer weg.
Overigens bestaan er wel planten die een vervelende geur voor katten afgeeft misschien helpt een bosje daarvan
onder de ruitenwisser....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Huur een garage(box) met een deur die goed dicht kan.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Psies! +
De wagen in de garage zetten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De enige manier om katten uit de buurt van een auto te houden is de wagen in een garage te plaatsen. Er bestaat geen enkel product dat katten weghoudt, behalve als je bereid bent de lak naar de ****** te helpen.

Als je lak je niet zoveel uitmaakt kan je azijn of citroensap op je auto sprenkelen,katten houden niet van de geur.
Ik raad dit NIET aan ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als de lak niet uit zou maken had conan ook geen probleem van de katten gemaakt...lees de vraag nog eens ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
vandaar de knipoog aan het einde he ;)
Gooi een deken over de motorkap. Ik weet niet of de katten er dan niet meer op gaan liggen, maar het bespaart je in elk geval krassen.

Een andere manier is met een plantesproeier de kat besproeien, want ze hebben een hekel aan water. Probeer dit zo consequent mogelijk te doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tja lastig, ik heb zelf katten en die beesten zijn zo eigenwijs, tenenkrommend. De enige manier die, met geduld en volharding, werkt en die ik wel eens toepas als de kat van 3 straten verderop 's nachts onder mijn slaapkamerraam krols gaat zitten wezen is: een emmer water erover (of de tuinslang erop). Als je dit maar vaak genoeg volhoudt, zullen ze uiteindelijk een hekel krijgen aan jouw motorkap (en aan jou :-). Maar wel snel zijn en goed mikken, die beesten hebben je heus wel door, en niet de emmer uit je handen laten schieten, want dan wordt het uitdeuken en spuiten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
misschien helpt azijn op de motor van de auto smeren katten hebben een hekel aan de guur van azijn, ik weet niet of dat uitslaat, of koffiedrab op de auto leggen, want dat wordt ook in de tuin gelegen zodat er geen katten komen poepen en plassen ik hoop dat je wat aan mijn antwoord heb.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Katten zitten op de motorkap omdat het lekker warm daar is omdat de motor heeft gedraaid. Misschien kan je koud water erop gooien na het rijden zodat het afkoelt en de katten er niet meer op hoeven te zitten. Anders kan je je auto altijd nog zo'n jurkje aan doen, een hoes.