de kleur van de kat doet niet ter zake.
ik heb nog geen kat gehad die appels lustte, maar meloen wordt wel gewaardeerd hier.
katten kunnen de vreemdste dingen eten.
dit gedrag wordt pica genoemd, en naar de oorzaak kunnen we alleen maar gissen.
ik zou zeggen: stel je op de hoogte van wat giftig is en wat je kat echt niet mag eten.
en wil hij een stukje augurk of zo, geef het hem dan gewoon, met mate.
Rieneke1
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
Over giftig gesproken... Klopt het nou echt dat knoflook giftig is voor katten?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja gek is dat dat katten meloen eten hoor ik vaker die van mij eten het ook.
Rieneke1
13 jaar geleden
nyx, je maakt me confuus met je nieuwe account? google maar eens op knoflook katten heinz body anemie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou toen ik nog thuis woonde hadden wij een hond ,die de tuin in ging toen de doperwten goed waren.
Hij beet er een af,knaagde hem open en at de erwten op.
Maar met de katten nog nooit iets gemerkt.+1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nah, hoe kunn je nou zeggen dat de kleur niet ter zake doet... :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bieslook zou ook giftig zijn, mijn ene kat heeft ooit in 1 nacht een compleet bieslookplantje verorberd... Nooit schade van gemerkt, en tegenwoordig mag ie als ik het in huis heb wel een heel klein stukje.

Andere antwoorden (8)

Ja, die van mij doet dat ook :) en druiven en olijven en meloen en nog veeeel meer! Volgens mijn dierenarts is er niets mis mee als ze er maar niet teveel van eten :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Grappig, poes ook een appeltje. Mogelijk een welkome aanvulling op vitamines. Mijn hond eet het wel, smekkend. De kat laat het liggen. Loopt er met een boog omheen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Van mijn 6 katten eet er geen een appels.
Wel houden ze van ander plantaaridig voedsel, zoals boerenkoolstamppot (vegetarisch, dus ook geen dierlijke vetten of spekjes), prei en olijven.
Ach, ze eten tenslotte ook gras...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
onze katten eten ook echt van alles. Dus ja, ook appels. Zelfs aardappelschillen en andere groentenschillen gaan er best in. Niet dat je het als voedsel moet geven, daar heb je kattenvoer voor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1 van onze katten is helemaal gek van appels. Hij gaat naast je zitten en schooien om een stukje. Maar hij heeft wel een voorkeur voor een bepaald merk appels, sommige lust hij niet.
Peer, kiwi, meloen, sla, aardbei, vind hij allemaal lekker. Het is een hele rare kat, bijna alles van groente en fruit wat je hem voor houd eet hij op.
13 jaar geleden
Ja die van mij eet ook graag fruit en dan vooral meloen, maar paprika lust hij ook hoor. Maar wat ik me ook afvraag, mijn kat doet aan apporteren. Het lijkt wel een hond, gooi ik een propje weg, brengt hij het terug. Zolief...
is dit normaal voor katten????
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn meer katten die dat doen, behalve de katten waaraan mensen het willen leren lijkt het ;-)
Katten eten soms de gekste dingen. Toen ik mijn katten kreeg, had ik een bieslookplantje op het aanrecht staan. Dat werd compleet afgegraasd in een nacht... (Ja, er stond ook kattengras maar daar hebben ze nooit naar getaald.)
Ze eten ook erg graag olijven, en onlangs liet ik een augurkje vallen dat spontaan werd weggewerkt door m'n ene kat - die eet zowat alles, heeft ooit eens een schaaltje met van die zoete chilisaus volkomen leeggelebberd voor ik het door had.
Een vriendin van me had een kat die elke dag bij het aardappels schillen een stukje schil kreeg.
Volgens mij heeft elke kat wel een rare eetgewoonte...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een klein stukje kan geen kwaad en is zelfs gezond.

https://katmundo.nl/katten-en-appels/
een jaar geleden