Wat zijn mooie niet al te moeilijke vissen voor een aquarium?

Ik wil een iets groter aquarium, dan mijn huidige.
Ik heb nu een 60 liter aquarium, met zo'n 10 neontetra's en 10 vuurneons. Maar zou het willen uitbreiden, mede doordat het erg vol word in mijn bak. (Ze fokken als de neten, en aantallen hierboven waren bij aankoop, maar zijn er nu echt meer)
Wat zijn mooie vissen als aanvulling die niet al te moeilijk zijn qua waterkwaliteit/ ph waarde e.d. rekening houdend met mijn huidige visbestand en aankoop van een 240 liter aquarium?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.9K

Antwoorden (4)

Neontetra's die aankweken? Dat gebeurt niet vaak.

Maar een tetra is een middenvis. Neem wat corydoras voor de grond.
en een koppeltje diamantgoerami of zo.

Stop het niet te vol.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wij zelf hadden altijd Plaatjes en Guppies in onze bak. Deze vissen kunnen wel redelijk tegen pH schommelingen en dergelijk. Als er iets mis is met je bak zal je dat het eerst merken aan je Tetra's want die kunnen heel slecht tegen slechte waterkwaliteit. Verder is het heel handig om in een dierenwinkel te gaan kijken wat voor vissen er zijn. Als het een goede winkel is kan de medewerker vertellen wat voor soort aquarium het beste is voor die vis. Ga liever niet naar een intratuin of andere winkel omdat die er echt geen verstand van hebben!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maak niet de veelgemaakte fout hebberig te worden als je eerste vissen een beetje lukken.
Guppen heb je in allerlei kleuren, maar ook black molly's, plaatjes, koperzalmpjes, chinese Danio's en nog heel veel gemakkelijke soorten vissen.
Maar je bakje is maar 60 l. en je hebt al 20 visjes, dan zit je gewoon VOL!
Je hele bak draait nu op je filter, die is in veel gevallen te klein of van de verkeerde soort.
Indien je een groter aquarium aanschaft van 240 l. dan wordt het heel anders, maar neem de tijd en laat dit nieuwe aquarium een maand staan zonder vissen en veel planten, daarna voorzichtig wat vissen in uit zetten, regelmatig je water controleren, temperatuur en water verversen!!!
Doe je het te gehaast, dan zullen er veel teleurstellingen komen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een maand zonder vissen? zo lang hoeft echt niet hoor. na een dag of wat kun je rustig een paar schooltjes uitzetten. als filter/pompt maar werken en de temperatuur goed is. heb 15 jr met plezier 3 grote aquariums gehad en nooit problemen als er eens een geheel leeggehaald werd en opnieuw ingericht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja traveller, ook ik kan dit soort ervaringen, voor een groot deel afhankelijk van de samenstelling van je leidingwater, je kunt het soms heel goed treffen.
maar het is beter eerst je planten groei, slakken en bacterién goed op gang te hebben en dan pas wat vissen er in uit zetten.
Een biologische filter moet ook eerst vuil worden wil hij goed gaan werken, ook dat duurt ongeveer een maand.
Het allerbelangrijkste van een aquarium ( vijver) is natuurlijk het water, in grote delen van het land is dat leiding water minder geschikt, tot ongeschikt.
De G.H waarde kan 3 zijn , maar ook 16
allemaal goede adviezen.
mijn antwoord is: ga naar de bieb en haal eens wat boeken over aquariums. lees wat er allemaal bij komt kijken. haal advies bij een aquariumvereniging in je buurt.
succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Juist!
+