Waarom deed onze kat zo vreemd?

Gisteren hebben we onze kat een vlooienmiddel in haar nek gedruppeld, precies op de aanbevolen plek. Direct daarna begon ze door de kamer te rennen en kreeg ze steeds van die sidderingen over haar rug. Mijn vraag is: komt dit door het middel dat door haar lichaam trekt of door de vlooien die over haar heen beginnen te lopen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (5)

Ik denk dat jullie kat gewoon het even heel vervelend vond om dat goedje in de nek te hebben... Misschien dat hij het voelde omdat het toch op een plek in de nek wordt gedruppeld en hij voelde dat het een beetje uitliep... Maar volgens mij niks ergs hoor. Je zou er voor de zekerheid even een dierenarts over contacten, maar lijkt mij niet nodig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mijn dierenarts vertelde ooit dat t spul wat warm en branderig op de huid is, en dat de dieren daardoor zich even anders gedragen... maar na een aantal minuten is t weer weg
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik houd het op de stress van het toedienen.
katten vinden het vreselijk vies ruiken, en gelijk hebben ze.
irimpelingen in het vel zijn een teken van stress, en door het rennen reageerde ze af.
Rieneke1
13 jaar geleden
Onze kat doet dat ook altijd.
Het komt door het vochtige gevoel dat hij plotseling in z'n nek voelt, maar waar hij niet bijkan om het schoon te likken. Bovendien ruikt hij ook het vreemde luchtje.

Kortom: Uit een soort onmacht gaat 'ie rennen, en door het vochtige gevoel en de geur siddert en trilt hij even.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mag ik vragen waarmee je hebt ontvlooit? Als dat Exil is zou ik dat nooit meer geven, er zijn al meerdere dieren aan dood gegaan. Je kunt beter een goed middel bij de dierenarts halen. Het kan zijn dat jou kat niet lekker werd van het middel dat je gebruikt hebt. Ik hoop dat de problemen nu over zijn anders zou ik toch nog even met het beestje naar de dierenarts gaan
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lief dat je zo bezorgd bent, maar we gebruiken Stronghold en hebben dit bij de dierenarts gekocht.
Na een half uurtje en een stevige wasbeurt door de kat zelf was alles weer normaal. Ik was alleen maar nieuwsgierig waar de reactie van kwam.