ik wil graag een hamster hoe vraag ik dit aan mijn vriend?

hallo iedereen.
ik ga bij albert heijn werken en daar hebben we hamster weken.
Nu wil ik graag een goudhamster omdat ik die beesten zo leuk en lief vind.
ik kan er 1 gratis krijgen met kooi.
maar aangezien we 2 poesjes hebben en een vogel genaamd henk weet ik niet of mijn vriend dit wel leuk vind.
ik ben wel degene die voor onze dieren zorgt kattenbak,voer,vogelkooi etc en meeste aandacht eraan besteed.
hoe kan ik dit het beste vragen zodat hij begrijpt dat ik veel van beesten hou en me emoties eraan kwijt kan door middel van ermee bezig zijn met verzorgen
groetjes
ps hij hoeft echt helemaal niks met verzorging te doen dat doe ik iedere dag.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Weet wel waaraan je begint, hamsters slapen overdag en worden pas 's avonds actief.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik weet wel waar ik aan begin dit is juist mooiste ervan overdag hele dag met katten en vogel bezig zijn en savonds met hamster
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En wanneer wil jij dan nog gaan werken?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik werk smorgens tot smiddags dus vandaar
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwacht je dan problemen met je vriend, dat je deze vraag stelt? Ik zou beginnen met gewoon zeggen: 'Zullen we een hamster nemen?' Als je vriend dan nee zegt, is het vroeg genoeg om plannen te bedenken om hem over te halen. Zolang je maar bedenkt dat het nemen van een huisdier altijd akkoord moet zijn voor ieder gezinslid, en zo niet, het beest er gewoon niet komt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het is namelijk zo dat ik juist met hem rekening heb gehouden... hij is bang voor honden dus heb ik bewust ook geen hond aangeschaft terwijl ik heel veel aan een hond heb.
en aangezien ik alles doe voor de dieren en hij niet terwijl hij katten wou en ik er voor zorg.. vind ik wel dat ik niet teveel van hem vraag
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jij kat, wilt graag een hamster? Je hebt zeker honger?
Ivana
13 jaar geleden
Volgens mij spaar jij dieren. Iedere keer heb je weer een nieuwe wens. Dat is niet goed.
Zorg goed voor de dieren die je hebt en breng eens een beetje rust in je leven.

Het beste antwoord

Gewoon vragen, als hij van je houdt en hij heeft er verder geen last van dan zal hij het best goed vinden. Bedenk wel dat hamsters niet zo oud worden, de meeste redden krapaan een jaar, als je heel veel mazzel hebt dan 2 jaar.

Goed argument ter overreding zou kunnen zijn dat de onderhoud van een hamster niet veel kost.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Je moet het gewoon vragen.
Hamsters kosten qua onderhoud bijzonder weinig (zeker als er al een kooi bij zit).

En als jij altijd toch al voor de dieren zorgt, kan hij er toch weinig bezwaar tegen hebben dat er nog een hamster bij komt?

Zorg er wel voor dat de katten niet bij de hamster kunnen komen, is voor hen een smakelijk hapje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heel fout antwoord, maar erg beproefd (techniek van mij en m'n zusje:P) of je hebt hem ineens, want hij was zo zielig en er werdt niet goed voor gezorgt en jij vondt hem zoooo lief...of je doet hetzelfde verhaal van te voren met dat hij zooo lief is (vriend en hamster) en dat je hem vandaag op kunt halen...
Zei toch..hele foute techniek, maar vrouwen kunnen dat :P
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik, vrouw, wil niet met dit soort geniepigheid geassocieerd worden.
ik vind goudhamsters erg leuk, en heb jarenlang zowel hamsters als katten gehad.
ik ben er echter mee gestopt, want het is een gevaarlijke combi.
hamsters zijn ware ontsnappingskunstenaars, en een geliefde prooi voor katten.

mocht je toch zekere zijn van je zaak, leg het dan gewoon voor aan je vriend, net zoals je het hier opschrijft.
goede kans dat hij het prima vindt toch?
succes!
Rieneke1
13 jaar geleden
Eerlijk overleggen met hem. Ook openstaan voor zijn eventuele bezwaren, kritiek. Iemand gaf hierboven aan je vriend er ineens mee te confronteren: Een gluiperige methode die bovendien wel eens het einde van jullie relatie zou kunnen betekenen. Jij zou het toch ook niet leuk vinden als je vriend een kooitje vogelspinnen op de slaapkamer neerzet zonder jou er nooit in gekend te hebben? Neen, eerlijkheid is het beste. En is het nu niet, dan wellicht later eens?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het probleem is dat ik totaal niet bang ben van vogelspinnen. hij wou die eerst graag en vroeg het waarop ik zei natuurlijk als jou dat leuk lijkt is het geen probleem :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
...Het was maar een voorbeeld, die spin. Maar, als ik jouw vriend was zou ik het toch niet leuk vinden als je mij ineens met een hamster zou confronteren, losstaand hoe ik zelf tegen een hamster aankijk. Het is toch ook een kwestie van vertrouwen. Als je wel ineens met een hamster zou komen aanzetten, en dan vooral onder valse voorwendselen, zou ik me enorm genomen voelen. En, zoals ik al schreef, het zou onze relatie dan echt geen goed doen! Veel succes, hoor!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee ik zou ook niet zonder overleg een hamster nemen vandaar ook mijn vraag