Hoe kan ik het beste mijn tuin omheinen om katten BINNEN te houden?

Ik wil mijn eigen kat in de tuin houden en andere katten er buiten. uiteraard zonder het milieu te vervuilen en natuurlijk veilig voor katten. Indien mogelijk ook nog iets wat mooi lijkt.

Het moet op een houten schutting komen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
8.7K
Rieneke1
12 jaar geleden
strak plan niels!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt Rieneke. ;)

Antwoorden (6)

waarschijnlijk helpt gaas, als het flink naar binnen helt.
(een gedeeltelijke overkapping als in een voetbalstadion.)
Of het mooi is? Dat maak je zelf uit.

Een paaltje in de grond en de kat aan een lijntje houdt hem oom binnen. Houdt alleen andere katten misschien niet buiten, daar moet de supersoaker aan te pas komen :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Rieneke1
12 jaar geleden
kat aan een lijn kan, maar dan met een lijn die weer met een oog om een strakgespannen lijn zit voor optimale bewegingsvrijheid, en alleen onder toezicht!
Een onder een hoek van 45 graden naar binnen gerichte afrastering help om je katten binnen te houden. Als er echter dicht tegen de schutting bomen staan kan je dat wel vergeten.
Het zal ook helpen voor katten van buitenaf.

Verder is er nog een signaal met sensor en een draad langs de hele schutting mogelijk, maar die zal wel jouw katten binnen, maar de buurkatten niet buiten houden.

http://www.koltec.nl/

Toegevoegd na 3 minuten:
http://www.koltec.nl/index.php?page=shop.browse&category_id=20508&option=com_virtuemart&Itemid=53&lang=nl
Ivana
12 jaar geleden
Op jouw schutting zijn zogenaamde 'kattenstrips' misschien wel wat! De inkomende en uitgaande katten met hun gevoelige kattenzooltjes vinden die ondergrond helemaal niet zo prettig.....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je kan, iets binnen en boven de schutting, bezemstelen bevestigen, met daar een pvc buis omheen.
de buis draait weg onder de poezenpoot, dus poeslief geraakt niet verder.

Toegevoegd na 42 minuten:
ipv bezemstelen bevestigen kan je ook kabels strak spannen, als de buis maar kan draaien.
Rieneke1
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klinkt goed! Lijkt me wel ingewikkeld om te realiseren (of niet? )
Rieneke1
12 jaar geleden
valt wel mee als je een beetje handig bent.
je timmert een blokje hout oid wat uitsteekt tegen de schutting, en spant daar een kabel met pvc buis tussen.
een echte man die lacht daarom! ;p
Met het risico, dat iedereen het weer zielig gaat vinden, wil ik toch schrikdraad aanbevelen.
Er is speciaal heel licht schrikdraad voor honden, katten en reigers. ( rondom vijvers)
Volkomen ongevaarlijk voor de dieren zelf!
Een paar kleine zwarte draadjes is voldoende op de schutting.
Vrijwel alle dieren in dierentuinen worden zo binnen de hekken gehouden, maar ook de tienduizenden koeien en paarden in het land.
Na een of twee keer aangeraakt te hebben, weten de katten het en komen niet meer in de buurt er van.
Het is dus niet zo dat ze iedere dag schokken krijgen.
Het is trouwens zwakstroom.

Toegevoegd na 2 minuten:
ga nooit met overstekend gaas beginnen, dat houdt je eigen katten wel binnen, ( werkt prima) maar vreemde katten kunnen toch over het gaas komen vanaf de andere kant.
Die kan er dan dus ook nooit meer uit en dat wordt VECHTEN!
Dus een heel groot probleem!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Rieneke1
12 jaar geleden
het vervelende is dat je toch zwaar schrikdraad, voor schapen en dergelijke, moet nemen, en dat is ook weer zo wat.
uit persoonlijke ervaring kan ik je vertellen dat de katten lachen om het lichte schrikdraad.
ook van anderen hoor ik soortgelijke ervaringen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Rieneke haha ik wil geen gebakken kat :P
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Eddijst:
Goede tip van het gaas!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
rieneke, het schrikdraad werkt uitstekend tegen katten, toen onze eigen kat er een koikarper uit mijn eigen vijver viste van 85 euro en er voor al voor honderden euro's aan andere vissen, heb ik schrikdraad geplaatst rondom mijn vijver, ook tegen de hongerige reigers.
na een paar dagen kon ik het gewoon uitzetten, want de kat wist het gewoon!
Bij het op de juiste manier plaatse van het schrikdraad gaat het nog wel eens fout, zeker bovenop een schutting.
Als je zelf op de grond staat is dat de aarde.
Raak je de schrikdraad aan, dan gaat de stroom door je lichaam via de aarde weg en krijg je dus een schok.
Echter op een schutting is geen aarde, die moet je daar brengen door een extra aardedraad, anders werkt het totaal niet.
En echt, er gaat geen enkele kat meer overheen, meestal weten ze het al na de eerste keer.
Dus begrijp ik jouw negatieve ervaringen niet.
de schok van dit schrikdraad is best wel heftig, heus niet een beetje geprikkel.
Heb er vroeger honderden van verkocht en nooit klachten gehoord.
Niels, ik heb dat destijds met veel succes als volgt gedaan .Gaas zodanig aanbrengen dat het achterover gaat hangen als er 'n kat in klimt .Dus van onderen stevig aan brengen maar de zijkanten niet.De kat komt door het slappe gaas achterover te liggen en kan niet over het gaas komen.