Vanaf wanneer kan een baby guppy weer vrij in een aquarium rondzwemmen zonder opgegeten te worden door andere vissen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
24.3K

Antwoorden (5)

dat hangt af van de afmetingen en de eetlust van de andere vissen, hebben ze genoeg te eten en zijn ze niet zo roofzuchtig zullen ze de jongen eerder met rust laten.

ik denk zelf dat ze gemiddeld met 0,5-0,7 cm niet meer zoveel gevaar lopen

met veel groen kunnen ze zich ook goed verstoppen
amigo
13 jaar geleden
Als de andere vissen vredelievend zijn en genoeg te eten krijgen: gelijk al. Ik heb een paar weken geleden 10 jonge guppys gekregen (nou ja, mijn vissen dan haha) en deze heb ik lekker in het aquarium gelaten. Ze leven nog allemaal. Ik heb veel groene planten, dat scheelt ook.
Er zijn mensen die zweren bij een kweekbak, maar ook mensen die het heel normaal vinden om de jonkies in het aquarium te laten na de geboorte...
Maar ik zou zeggen: guppy's zijn na een week of 5 niet meer zo kwetsbaar, dan zijn ze al wat groter en sneller. Van mij zijn ze al best groot (ruim een cm) dus dat gaat snel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hier blijven ze ook gewoon in het aquarium, als er maar voldoende groen is waar ze zich in kunnen verstoppen is dat geen probleem +1
Ik heb ze twee weken apart gehouden. Toen bij de rest gedaan in een bak met veel groen. Eerdere jonkies met een week terugzetten, daar hield ik er niet eentje van over...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je genoeg dichte beplanting hebt en genoeg voert is er niks aan de hand de jongen zullen zich diep in de beplantin nestelen tot dat ze rijp zijn om hun rondje te zwemmen zelfs in die dichte beplanting krijgen ze genoeg voer om te groeien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De eerder gelezen term "vredelievend" gaat in de natuur zelden op, het is een kwestie van eten of gegeten worden. Het -door grotere vissen- met rust laten van hele kleine visjes betekent bijna altijd dat ze niet op hun (b.v. vegetarische?) menu staan of misschien hun eigen zijn.
Grof gezegd: als het in de bek past is het voedsel en nog hoogwaardig ook.
Zoals hiervoor al eerder opgemerkt: veel schuilplaatsen en voldoende voer voor de grotere medebewoners in de bak vergroten de overlevingskansen van jongbroed.
We kunnen zelfs een klein beetje spreken van natuurlijke selectie. Een (door ons) gekweekte sluierstaart heeft daarom in de natuur weinig overlevingskansen (te traag).
Ofwel, bij het loslaten/nakeken van jonge visjes vooral laten meewegen dat het eigenlijk voer is voor anderen tenzij we de "natuur" in de bak een beetje helpen.