Waar komen de konijnen vandaan die in kattenvoer worden gebruikt?

Worden die speciaal gekweekt hiervoor? Bij veel kattenvoer gebruikt men slachtafval, maar ik denk dat de menselijke consumptie van konijnen daarvoor te klein is.

Picture for question
13 jaar geleden
1.5K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jeetje, dat wist ik helemaal niet! konijnen in kattenvoer?! heet mijn Moos het maar sjiek voor elkaar!

Het beste antwoord

Het is grotendeels slachtafval van de tamme konijnen bioindustrie of fokkerij.
Je verbaast je erover wat er van konijnen overblijft als je de lekkerste stukken demonteert.
De rest wordt met lucht of water onder druk van de botjes gespoten, verder blijft veel kopvlees, hart en ander orgaanvlees over, zelfs de botten zelf kunnen vermalen als afvalvlees verwerkt worden, zo krijgt je huisdier ook calcium en kraakbeenweefsel binnen.
Tegenwoordig wordt maar zeer weinig diermassa weggegooid, enerzijds is dat een voordeel, behalve voor Flappie zelf, natuurlijk!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ja er zijn gewoon fokkerijen die konijnen fokken voor consumptie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat zijn vaak konijnen die gefokt zijn voor de handel (als huisdier).
Maar ook dan wil er wel eens een verkeerd of gewond exemplaar bij zitten, die niet verkocht wordt en na een bepaalde tijd weer uit de handel wordt gehaald om vervolgens te worden geslacht en verwerkt in voornamelijk diervoeders
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat komt van de fok maar je zit er met het deel dat niet door mensen geconsumeerd word niet ver naast dat word ook gebruikt ook zit er in de verpakking vaak niet zoveel konijn als de verpakking wel doet vermoeden soms maar een paar procent van een produkt