Zijn muizen meteen dood als ze in een muizenval terecht komen of sterven ze een pijnlijke dood?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
29.6K

Het beste antwoord

als de klem in een keer op de nek terechtkomt wel... als de klem op een ander deel komt en t beestje niet gelijk dood...lijd t wel en sterft een pijnlijke dood...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Ze zijn in 1 klap dood. Hij zal wel nog wat stuiptrekkingen vertonen na de klap, dus daardoor lijkt het alsof hij nog in leven is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het merendeel zal direct dood gaan. De val breekt de rug of de nek.
Af en toe is er één die zijn staart er onder heeft zitten en ja... hem wacht een lang wachten (meestal eindigend onder een schoen)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het idee van een muizenval (zo een met een draadje dat dicht klapt) is dat de nek gebroken wordt. Gebeurt dat, dan is het beestje meteen dood. Echter, vaak is dit niet zo en dan is het een langzame kweldood.

Er zijn ook levend-vallen in de handel, waar het beestje gevangen wordt zodat je het beest naar het bos oid kan brengen en daar los kan laten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat kan allebei gebeuren.
het is de bedoeling van wel, maar soms komt de muis maar voor een deel onder de klem, en is hij niet meteen dood.

maar of gif nu zoveel beter is?
Rieneke1
13 jaar geleden
Als ze goed geraakt geworden{in de nek zijn ze direct dood}.Je ziet ze nog wel stuiptrekkingen maken maar dat voelen ze niet meer.Wel heb je ooit dat de muis weg wil lopen maar toch te laat is en net met zijn snuit of rug/staart in de val vastzit en dan sterft hij wel een pijnlijke dood.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een muizenval is een apparaat dat in staat is muizen te vangen of te doden. Dit kan op verschillende manieren, maar de meeste muizenvallen gebruiken aas om de knaagdieren te lokken. Het te gebruiken aas hangt af van de te vangen muizensoort. Bij de huismuis is kaas en spek favoriet, maar ook chocola is zeer geliefd. Pindakaas werkt nog beter, beweren Amerikaanse muizenvallenverkopers. Het kost de muis moeite het laagje plakkerige pindakaas van de val af te snoepen, daardoor neemt de kans toe dat de val afgaat. De veldmuis is goed te vangen met een stukje (hazel)noot of zaad, zoals een maïskorrel en de rosse woelmuis met een stukje wortel.

De bekendste muizenvallen bestaan uit een plankje met daarop een scharnierend bevestigde metalen beugel, die met behulp van een veer is gespannen en wordt tegengehouden door een vergrendeling. Een stukje aas ligt op een scharnierend plateautje, dat bij beweging de vergrendeling opheft. De beugel wordt door de veer teruggeklapt, waarbij de muis tussen plankje en beugel bekneld komt te zitten. Meestal gaat dit zo snel en met zoveel kracht dat de muis zijn nek of rug breekt en meteen dood is.

het gaat zo snel dat ze op slag dood zijn, ze voelen niks.
Sorry dat ik het ook bij reacties heb gezet, niet de bedoeling.

Toegevoegd na 1 minuut:
Mits die wel goed terecht komt, anders kan het inderdaad heel erg pijnlijk zijn. Omdat je rug en nek cruciaal zijn, en dus meteen dood bent. Dat isbij een mens ook zo.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het ligt eraan hoe ze geraakt worden. Als de muizenval de nek van de muis breekt is een muis direct gedood. Klapt de muizenval dicht ter hoogte van (bijvoorbeeld) de maag dan kan het nog wel even duren voor het beestje sterft aan inwendige bloedingen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als u een muis in een muizenval vangt dan zijn ze vaak meteen dood, afhankelijk waar de klem de muis raakt. Onder Vaak verstaan we ongeveer 70-80 % van de keren. De andere keren zal de muis sterven aan stress. Een muis kan bijzonder slecht tegen stress, dit is ook een van de meeste doods oorzaken van muizen die gevangen worden in welke val dan ook. Ook de "zogenaamde" muisvriendelijke muizenvallen, zijn zeer stress verwekkend voor de muis en deze zal ook daar snel kunnen overlijden aan stress.

Als u een muis vangt op de oude hout muizenval dan kunt u deze in de regel maar 1 keer gebruiken, vaak zit er bloed op of nog angst geur van de gevangen muis.

Bij het plaatsen van de vallen let dan goed op de plaatsing daarvan. Een muis loopt altijd langs de kanten (lees: plinten) en zal pas oversteken als hij niet meer verder kan of om overlevingsdrang (honger). plaats daarom altijd de val tegen de plint.

Als lokaas word vaak pindakaas gebruikt maar er zijn ook professionele lokmiddelen in de handel (zie link onder). Deze zijn speciaal ontwikkeld voor het aantrekken van muizen.

Zorg er voor dat u de etensresten opruimt. Een hongerige muis laat zich veel makkelijker vangen dan een niet hongerige muis.

Denk van te voren goed na over de soort muizen val die u gaat gebruiken, elke muizenval heeft zo zijn voor en nadelen. Ik zal proberen hieronder de voor- en nadelen te schetsen.

De Klemval: Deze muizenval is een van de oudste manieren om een muis te vangen. De oudste uit deze generatie zijn de houten plankjes, echter zijn er de laatste jaren steeds meer nieuwe soorten bij gekomen (plastic) nadeel van deze muizenval is dat hij vaak maar 1 keer gebruikt kan worden.

De muisvriendelijke muizenval.
Deze muizenval komt aan zijn naam omdat de muis hier levend in wordt gevangen. Het probleem komt ook pas als de muis erin zit, want wat doet u dan met de muis. Vaak wordt er een emmer water gevuld en word het kooitje daar in gedaan zodat de muis dan verdringt. Opeens is de muisvriendelijke muizenval zo vriendelijk niet meer.

Sensors : tegenwoordig kun je sersors kopen tegen muizen en andere ongediertes. Deze sensors werken maar voor een paar maanden (ong. 5 mnd) daarna is de muis imuun voor het signaal. Ook wordt hier natuurlijk het probleem niet mee opgelost van overlast, maar het word verlegt naar de buren.