wat kan gebeuren bij puppy 18 weken een mechelse herder als ie dexamfetamine heeft geslikt ( 1 pilletje) word ook gebruikt bij mensen als dope

mijn hondje van 18 weken een mechelse herder heeft net een pilletje opgegeten van dexamfetamine ofz. en nu ben ik nog 1.5 uur alleen thuis en niet wetend wat te doen ??

Weet jij het antwoord?

/2500

Gelijk even de dierenarts bellen, nu! Had je trouwens als eerste moeten doen i.p.v. hier de vraag te stellen. 18 weken is heel jong dus de kans dat hij er beroerd van wordt is groot.

Ik zou me alvast op het ergste voorbereiden. Hoe lang geleden is het gebeurd? Als het langer dan 10 minuten geleden is en je hebt nog geen actie ondernomen, dan kan het flink mis gaan met je puppy. Bereid je dan maar op het ergste voor. Ongeloofelijk dat je zo'n pil laat slingeren met een pup in de buurt. Je rent NU met je hond naar de dichtstbijzijnde dierenarts (niks bellen, hollen!) en je vertelt wat 'ie heeft binnengekregen. Neem de verpakking van die troep mee, als je dat hebt. NU gaan! Toegevoegd na 1 minuut: Een volwassen mens wordt apestoned van zo'n pil, heb je enig idee wat zo'n pil met een kleine pup doet? Arm beest. Toegevoegd na 45 minuten: De minduimen zou ik reuzegraag gemotiveerd zien.

nu naar de dieren arts gaan een overdosis ametamine is dodelijk geen risico nemen de dieren arst heeft middelen om over geven optewekken Toegevoegd na 2 minuten: neem het doosje en de bijsluiter mee zodat de art weet selke hoeveelheid het arme beest binnen heeft dan kan hij beoordelen hoe groot de dosis is to het lichaams gewicht

Hij kan doodgaan. Je moet dus nu onmiddellijk de dierenarts bellen, niet 1,5 uur wachten. Toegevoegd na 14 minuten: Tja, gezien de minnen vinden sommigen mijn antwoord misschien niet zo aardig. Ik zeg het ook niet om aardig te doen, maar om realistisch te zijn en duidelijk te maken hoe belangrijk het is dat de pup medische hulp krijgt. Want dat kan er gebeuren: de pup kan hieraan doodgaan. Dat klinkt niet leuk omdat het niet leuk ís.

Dexamfetamine is een geneesmiddel bij ADHD en Narcolepsie. Als het een pil voor kinderen is, zal het effect op de pup niet zo groot zijn, 15 mg pillen worden door kinderen meerdaags ingenomen. De werking als medicijn begint pas na 1-2 uur en houdt 6 uur aan. Bij ADHD werkt het kalmerend, bij narcolepsie houd het mensen uit de slaap en gaat het spierverslapping tegen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100