Ons konijn is gek op rondrennen door de sneeuw. Moet ik hem tegen zichzelf beschermen?

Ons konijn huppelt al een paar dagen vrolijk door de tuin. Zijn hok staat open en hij kan zo in z'n beschutte nestje springen, maar hij huppelt liever vrij en blij door de sneeuw. Weet het konijn het zelf het beste, of heeft hij zulke kleine hersentjes en gebrekkig instinct dat ik hem beter in z'n hok kan opsluiten?
Het is een half wild buitenkonijntje.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat klinkt als een gelukkig konijntje ^^
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Laat hem lekker huppelen... zo kort voor zijn (laatste?) kerst... ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ach gut!!!

Het beste antwoord

Wat een vrolijk en blij konijntje! En wat lekker dat hij zoveel ruimte heeft om te hollen en te springen in de sneeuw.
En wat boft hij met een baasje dat hem zorgzaam in de gaten houdt of het wel goed gaat met hem!

Hij regelt het zelf wel. Maak je geen zorgen. Hij gaat uit zijn hok om buiten te spelen en zal weer in zijn hok gaan als hij er genoeg van heeft.

En wat ik al eerder heb gezegd in een antwoord bij een vraag over een konijntje: Hou het hok op slot rond de kerstdagen en zeker niet te dicht bij de straat.

Twee jaar geleden zijn hier in de buurt een aantal konijnenhokken leeggehaald, net voor de Kerst. Walgelijk natuurlijk. En veel verdriet bij de kleine baasjes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ocharme... Mijn achtertuintje is helemaal dicht dus ze kan geen kant op, anders zou ze ook niet los mogen.
Rieneke1
13 jaar geleden
ieder jaar is het weer raak, en niet alleen bij jou in de buurt helaas.
plus voor de waarschuwing!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tis toch werkelijk ongelooflijk hoeveel zieke geesten er op deze wereld rondlopen.... Een konijn van iemand (vaak kind) stelen voor het kerstmenu...walgelijk!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
flappie...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hier heb ik nog nooit van gehoord. Wat erg.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, Flappie...inderdaad...
Ik meld het al heel vaak aan deze en gene, als het over konijntjes gaat. Kiger, jij had er dus nog niet van gehoord. Nou echt, het bestaat. Er waren hier in de buurt drie hokken leeg...
Als jullie het nou ook voortaan zoveel mogelijk mensen doorgeven, dan kunnen we mogelijk een paar kinderen -en een paar Flappies- sparen voor dit verdriet.
Rieneke1
13 jaar geleden
ik werk al 17 jaar op de dierenambu, en ieder jaar weer worden zoveel konijnen gestolen, te ziek voor woorden :(
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bizar. Als je konijn wil eten, kóóp er dan gewoon een...
Je bent wel een echte loser als je dit flikt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt!

Andere antwoorden (5)

je hoeft hem niet te beschermen, je hebt een open kooi, en een beschutte plaats voor hem, een konijn, zeker een half wild weet wel wat hij doet...
konijnen die in het wild leven, worden nu ook niet gevangen om binnen te zetten...
hun vacht is voldoende beschermt tegen koude...
laat hem maar lekker huppelen, als die t erg koud krijgt gaat hij vanzelf wel in zijn warme nestje zitten...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee joh,

lekker laten gaan. at beestje vindt het blijkbaar leuk.
Als het koud is gaat hij wel naar binnen.
Zijn instinct is sterker dan onze hersens kunnen beredeneren of hij het koud heeft.

Leuk voor dat beestje.
Zorg wel voor tochtvrij nacht verblijf
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ons konijn was altijd dol op sneeuw! Ze krijgen vanzelf een wintervacht en als hij/zij normaal ook buiten staat, is het geen probleem. Het zijn nl geen mensen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Leuk! kan hij lekker zijn ei kwijt! Ik denk dat het konijn heus wel weet wat hij doet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het zou kunnen zo lang het boven de -5 zit.
Als het -5 of lager word kan het dier DOOD gaan.
(ik hou mijn konijn altijd binnen als het vriest)