De anus van mijn hond is rood en stinkt, wat kan dit zijn?

Weet jij het antwoord?

/2500

Anaalklierontsteking, dat weet ik 99% zeker. Onze hond heeft het ook gehad. Het is van belang dat deze anaalkliertjes worden leeggedrukt, het zit namelijk verstopt. Ik zou dus wel naar een dierenarts gaan, zo bespaar je misschien hogere kosten voor een operatie als de ontsteking voortzet en leed voor je hond.

Inderdaad moeten de anaal klieren uitgeknepen worden. Dit hoeft niet door een dierenarts gedaan te worden maar wel door iemand met ervaring. Fokkers , trimsalons etc. met professionele achtergrond kunnen dit klusje snel klaren. Het is zo gepiept. Als de boel daarna ontstoken of geirriteerd blijft, zul je wel de dierenarts moeten vragen, wellicht is dan wat antibiotica nodig. Wacht er niet te lang mee. We hebben hier dus veel ervaring mee. Met goede zorg spaar je veel ziektekosten uit. Vraag anders iemand in je buurt of ze weten waar je anaalklieren uit kan laten knijpen, Blijf er bij en vraag of je het ook mag leren, dan kun je je hond veel pijn besparen en ontsteking vermijden. Als je te lang wacht wordt ook het uitknijpen moeilijker. Overigens, de hond vindt het niet leuk, houd hem goed in bedwang, daarna echter zul je een dankbare blik in de ogen van je hond zien.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100