Worden er meer grote of kleine honden in het asiel achtergelaten ??

m.a.w. gooien ze eerder die hond eruit die te groot is geworden of heeft format er niks mee te maken ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Ik heb geen statistieken, maar ik heb tijdens stages genoeg dierenasiels gezien. Mijn ervaring is toch dat er meer grote honden in het asiel zitten
Mensen vergissen zich niet alleen in de grootte van die schattige pup die ze kopen, maar ook in de sterkte en hoeveel werk het is om (in het algemeen) een pup op te voeden. Zodra een hond groter wordt is deze moeilijker onder controle te houden als deze geen goede opvoeding heeft genoten. Men is dan ook sneller bang voor een grote hond. Een fel keffertje maakt minder indruk dan een felle reus.
Ook als mensen kinderen krijgen vinden ze een grote hond in combinatie met kleine kinderen sneller verontrustend dan een klein hondje. Terwijl die kleintjes ook behoorlijk kunnen bijten.
Ook in herplaatsing is een verschil. Er is veel meer vraag naar kleine hondjes dan grote. Kleine hondjes worden over het algemeen sneller herplaatst.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

nee het formaat is niet van belang.Ik denk dat veel mensen in een bui een hond nemen en achteraf pas beseffen dat het een hele verantwoording is en dat het ook best veel geld kost.En dan wordt hij maar naar het asiel gebracht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Formaat kan wat uitmaken stel je hebt een gezin aleen een grote hond heb je en die bedreigt je kinderen omdat die teveel aandacht opeisen dan zijn ouders snelle bang dan als je een chihauha neemt of een Beagle dat verschil is er want grote honden hebben meer aandacht nodig
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk meer kleine, omdat mensen zich daarin makkelijker vergissen. Als je niks van honden weet, begin je niet zomaar aan een herder of een newfoundlander. Die zijn ook nog eens duurder om aan te schaffen.
Maar zo'n schattige Jack Russel - aaaaach!!!
Wat ze vergeten is dat zo'n hondje ook een karakter heeft, en zelfs heel veel. Als je hem niet goed opvoedt, wordt het een lastig blaffend monster en is de gang naar het asiel zo gemaakt. Mensen denken vaak dat kleine hondjes alleen maar schattig zijn maar dat is echt niet zo. Ik denk dat de terriërs oververtegenwoordigd zijn in asiels. Dus vooral Jacks en boerenfoxen en zo.

Kijk anders eens in de link, kun je wat vergelijken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat zou heel goed kunnen. Want het zijn geen knuffelbeesten maar dieren die je moet opvoeden, en zeker terriërs, heb ik de indruk (afgemeten aan de mensen die ik hier weleens zie lopen die uitgelaten worden door hun Jackje, terwijl degenen met herders, bulldogs, en andere grote soorten die ik niet bij naam ken, zelf hun hond uitlaten).
Ik denk zelf dat het niet uitmaakt. Een hond is een hond.

Mensen denken niet verder na, zien een hond als een ding. Als het niet bevalt gaat ie ook net zo hard weer weg.

Ik kan daar zelf helemaal niet goed tegen.
Kies je voor een hond, dat doe je dat voor je leven. Je gaat uitstippelen hoeveel ze eten, de kosten daarvoor, een verzekering, hoeveel beweging ze nodig hebben, kan jij daar aan voldoen? Dan neem je een hond.

En niet omdat hij zo schattig is, in een opwelling.

Ik zie dit zelf bij mijn ouders. Ik vind het zo zielig.
Mijn zusje van 17 heeft 2 jr geleden een hond "gekregen" van mijn ouders. Een hele lieve hond, maar omdat mijn ouders vinden dat het niet hun hond is zit dat beest heel de dag in een bench. Ze word maar zenuwachtiger, bij elk geluidje wat ze maakt, krijgt ze een gescheld nr dr kop. Dus ontspannender word ze zo ook niet.
Ze gaat 3x op een dag uit.

Als ik daar ben, woon niet meer thuis (gelukkig haha) heb ik zo te doen met die hond.

Ik krijg het er bij mijn ouders niet in, dat hun gedrag dit alles opwekt. Laat de hond uit de bench. En laat een hond een hond zijn.

Vroeger hebben wij meerdere hondjes gehad thuis, en altijd zijn ze, omdat "ze niet bevielen" ondergebracht bij andere gezinnen.

Sorry moest ik ff kwijt :)