hoe kan ik mijn hond dit afleren ?

ik heb onwijs lief hond , hij luister goed naar ons , en als
bezoek komt is er niets aan de hand, behalve als mijn schoonmoeder langs komt. Dan veranderd hij in eens in.
Probleem hond , hij word wilde springt , wil spelen , piept
bijt luistert niet meer naar ons, ik heb zovaak tegen mijn
schoonmoeder gezegd negeer hem , maar dat doet ze niet,
en wanneer ze weg gaat zit ik met een vervelend hond. ik weet geen raad mee.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

als de hond goed luistert kun je hem/haar gewoon in de mand sturen en daar laten liggen.

verder weet ik een goede methode tegen dat springen. als de hond tegen haar aanspringt dan moet je schoonmoeder haar knie naar voren doen zodat de hond daar in volle vaart tegen aan knalt. dan leert de hond snel af om de visite te bespringen.

verder is er op NGC regelmatig het programma ''the dog whisperer'' voor. zit vast ook wel een aflevering tussen waarbij hij dit probleemgeval aan de kaak stelt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Die schoonmoeders toch......
Je zal toch echt duidelijk moeten maken aan je schoonmoeder dat ze de hond moet negeren. Oftewel het gedrag van de hond, wordt veroorzaakt door haar, dus zij moet veranderen. Praat hier eens goed over met haar. Als ze het vervolgens blijft doen, zorg dan dat de hond niet meer bij haar in de buurt kan komen.

Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tja, je schoonmoeder kun je (blijkbaar) niet opvoeden.

Ik zou als zij komt de hond bij het eerste slechte gedrag elders opsluiten (als je huis daarvoor geschikt is) MAAR niet boos naar de hond maar half en half duidelijk maken dat het ook haar schuld is.

Ik zou het beest beetpakken en meenemen en ondertussen zeggen, zo... kom jij maar even mee want ma en jij kunnen er samen niet voor zorgen dat jij je gedraagt en ik kan moeilijk ma in de slaapkamer opsluiten dus dat ben jij helaas voor jou, en dan afvoeren de hond.

Als je heel venijnig wilt zijn kun je als je terugkomt nog zeggen: onbegrijpelijk, dat heeft hij echt alleen met JOU!!
amigo
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jammer dat de schoonmoeder niet weg kan:)
amigo
13 jaar geleden
Ja, alhoewel....................... sinds ik zelf de (trotse) moeder ben van ALLEEN jongens is mijn oordeel over schoonmoeders iets milder geworden, ik ben er straks ook één waarschijnlijk
Als je in huis een loopband hebt laat de hond daar eerst een tijdje oplopen voordat jou schoonmoeder komt zodat de hond eerst goed moe wordt omdat de hond dan bijna geen energie meer heeft om zo tegen jou schoonmoeder tekeer te gaan .
Zo niet maak dan eerst een flinke wandeling of ga met de fiets eerst een tocht maken .
En als jou schoonmoeder dan komt dan kun je de hond beter corrigeren omdat de hond dan moe is .
En probeer eens een paar afleveringen te kijken op
national geographic channel de The Dog Whisperer
is er elke dag op de tv en in het weekend zijn er meerdere afleveringen per dag .
Wat die man kan met honden is gewoon ongelofelijk .
Maar meestal zijn de mensen de schuld van het gedrag van de hond .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de laatste zin klopt.
de rest is onzin.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ieder zijn eigen oplossing .
Het belangrijkste is dat het helpt !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Absoluut geen onzin!!!!! Uitstekend advies Teun, je hebt hartstikke gelijk!!! Dikke + !!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt WendyH .
Ga anders op hondencursus!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ga op schoonmoedercursus.
je moet de persoon die het probleem veroorzaakt aanpakken.in dit geval de schoonmoeder.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lol bestaat dat maar had ik het al lang gedaan.
niko
13 jaar geleden
assertiviteitscursus?