Staart bijten kogelvisjes

Twee schattige kogelvisjes gekocht..ik heb last van slakken, dus dacht dit zal de oplossing zijn. Nu staan kogelvissen bekend om dat ze aan de vinnen van andere vissen bijten. En inderdaad, na een dag of wat hapte ze steeds naar de staarten van de corydoras. Ik balen. gelukkig kunnen de vissen bij mijn vriend in de bak. Maar tijdelijk zitten ze in een apart klein bakje in mijn aquarium. Alleen daar happen die beestjes niet naar elkaar staart. Mijn vraag is dus eigenlijk...waarop happen ze nu niet naar elkaar staart ? Ze zitten in een behoorlijk kleine ruimte. Het is tijdelijk, morgen gaan ze er uit. En toch blijven ze van elkaars staart.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.3K

Het beste antwoord

bij mij deden ze dat ook, en vooral bij de corydoras, veel meer dan bij andere staarten dus ik denk dat ze voorkeur hebben voor die staarten (ik had er één en nu hij is overleden merk ik pas hoe lang die staarten echt worden).
Ik denk dat dit de belangrijkste reden is dat ze niet in elkaars staarten bijten
amigo
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

mijn antwoord is hetzelfde als mion. Ik kan je als tip geven om levend voer in je bak
Te doen, dan laten ze staarten met rust.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En....als het niets wordt met de kogelvisjes en je toch slakken af wil: er bestaat een slak-etende slak.
Deze eet slakken en andere resten voer, ze ruimen ook rommel in de bodem op EN laten je planten met rust:

TIP: ANATOME HELENA - Slaketende Slak
Het slakje Anatome Helena is naast decoratief om te zien zeer nuttig en zal u van alle andere slakken (behalve de Appelslak) in uw aquarium afhelpen. Zelfs de Puntslak of Torenslak, waar kogelvissen soms moeite mee hebben vanwege hun harde slakhuis, lusten ze graag. Ze hebben een snuit waarmee ze de andere slakken kunnen uitzuigen, de slakhuisjes blijven dus achter en deze zullen wel regelmatig verwijderd (stofzuigen - waterverversen) moeten worden.
Als de slakkenplaag voorbij is, dan blijft er dus een leuk slakje over die uw planten met rust laat. De Anatome Helena voedt zich, bij gebrek aan slakken, met plantenresten en overtollig visvoer. De Anatome Helena legt ongeveer 1 eitje per 10 dagen die na ongeveer een maand uitkomen, en zal zelf, als zodanig niet snel een plaag worden. Ze eten hun eigen eieren en jongen niet op. De Anatome Helena wordt ca. 2 tot 3 cm groot. In een gezelschapsaquarium kan ongeveer 1 slak per 10 liter water gehouden worden. Het is natuurlijk duidelijk dat het niet verstandig is om ze samen met slaketende vissen te houden