Een gezonde hamster herkent u aan zijn levendige uitdrukking. Hij heeft schone ogen en oren. Zijn neusje en achterwerkje mogen niet vies zijn en zijn vachtje moet mooi glad aanliggen en glanzen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Een gezonde hamster herken je voornamelijk aan de volgende punten:

Glanzende en heldere oogjes
Een glanzende en gladde, goed dekkende vacht
Een gezonde hamster is ook een actieve hamster.
Ten slotte mag een hamster niet te dik of te dun zijn...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
paulus811
13 jaar geleden
goed advies +
Niet.
Je kan wel kenmerken gaan opzoeken, maar sommige hamsters zien er gezond uit, maar zijn dat niet.
Vaak zijn hamsters in dierenwinkels, vooral van die ketens, afkomstig van verschrikkelijke fokinstanties, vanwaar wordt gewerkt vanuit economisch opzicht, niet vanuit dierenliefde.

Door een hamster, of ander knaagdier, uit een opvang/asiel te halen, krijg je duidelijke medische informatie over het dier. Als een dier ziek is, krijg je dat te horen. Misschien komt dit dier ook wel van de knaagdieren-bio-industrie, maar op deze manier krijg je tenminste eerlijke antwoorden op je vragen, en steun je deze afschuwelijke instanties niet.

Kijk eens bij de links voor allerlei opvangen.
http://www.knagers.net/konijnenasielenNL.htm
En zoek op google: "hamster asiel".
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een gezonde hamster herken je hieraan:

De vacht is glanzend en glad (een oude hamster wordt soms bij sommige plekken kaal)
Het gedrag is levendig
De ogen zijn helder en droog
De nagels zijn niet te lang, zonder scheurtjes
De ademhaling is rustig en regelmatig