Bestaan er antikrijshalsbanden voor katten?

Voor honden bestaan antiblafhalsbanden. Die geven een stroomschokje als de hond blaft.

In mijn wijk loopt een kat rond. Al sinds januari of zo krijst dat beest bijna elke nacht heel hard. Al kan die kat niet in mijn tuin komen, het gekrijs is zo luid dat ik er wakker van word. De kat krijst op onregelmatige tijden tussen 02:00 en 06:30. Het klinkt alsof de kat krols is.

Bestaan er halsbanden voor katten die afgaan zodra de kat teveel geluid maakt? Zo nee, kun je zo'n antiblafhalsband voor honden gebruiken?

En zou het helpen, of leggen katten geen verband tussen hun eigen gekrijs en de schokjes van de halsband?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mmmm.. als die er zijn, zou ik ze dan ook kunnen gebruiken voor die vervelende blagen van een bevriend stel? Nog nooit zo'n stelletje krijsers bij elkaar gezien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lijkt me een goed idee C4th, laat het resultaat even weten aub.

Antwoorden (6)

Ik vrees dat katten te eigenwijs zijn voor zulk soort correctiemiddelen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan is het pas echt goed raak vrees ik.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedoel je een vicieuze cirkel? Kat krijst --> halsband geeft schokje --> kat krijst, nu van de schrik --> halsband geeft schokje --> kat krijst --> ... LOL - alleen dat effect zou zo'n halsband al de moeite waard maken!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
LOL
katten zijn heel goed 'af te richten' met een welgemikte straal uit een plantenspuit als ze bijv. steeds op de aanrecht springen, maar of het krolse gekrijs af te leren is... ik betwijfel het...
het lijkt me dat je eerder de eigenaar van de kat moet heropvoeden zodat zij/hij het dier laat steriliseren...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik vind iemand echt de meest grote dierenbeul die er is als je je beestje schokjes gaat geven.
bah
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind iemand de meest grote mensenbeul die er is als je je buren uit hun slaap haalt.
bah
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
tja maar van jou had ik ook geen menselijkheid verwacht bah
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Van mijn buren, bedoel je. Die houden mij uit mijn slaap. Ik houd mijn buren nooit uit hun slaap, dus ik ben menselijker dan mijn buren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
fijn dat je er ook weer bent ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
?
Als deze kat krols is (in het geval van een poes. gemiddeld zijn ze 2-3 keer per jaar krols.) of een ongecasteerde man is, is de effectiefste oplossing castratie of sterilisatie. Probleem is dan opgelost.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien is het handiger om uit te vlooien wie de eigenaar van de kat is en hem of haar te vragen om de kat 's nachts binnen te houden.Maar ik vrees dat het niet om één kat gaat.Zoveel maanden aan een stuk is een kat niet krols.Als het om een zwerfkat of om zwerfkatten gaat kan je de gemeente erop aanspreken.Die komen ze dan vangen.