Wat zijn die rare beestjes in mijn vissenbak?

ze zijn ong. 1,5 mm lang en zijn wit, de vissen zitten niet in de bak (reden is dat de planten zo kunnen groeien)
en in het licht gaan ze weg.
(is een goudvissenbak)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Wellicht planaria.

Kijk eens op de link en oordeel zelf.

http://www.waterwereld.nu/platworm.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het lijkt er wel een beetje op

Andere antwoorden (3)

op onderstaand forum dachten ze aan cyclops
ze lijken op vlooien
lees maar eens dan kijk ik nog even verder
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Probeer de naam voor je te vinden, maar het lukt me tot nu toe niet. Misschien hebben anderen hier wat aan: ze zitten soms ook in de aarde van kamerplanten als je teveel water geeft. Ook bij hydroplanten kan je er last van hebben.

Toegevoegd na 2 minuten:
SPRINGSTAARTJES!!! Echt, volgens mij is dit de naam. Kan je verder googelen. Volgens mij zijn ze niet schadelijk. Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zijn het geen muggelarven?
zo bleek ik een hele zooi ervan te hebben.
wist toen geen eens dat die beestjes eitjes int water leggen...