Zijn er nog andere mogelijkheden voor het vinden van een nieuw baasje voor mijn 2 katten?

Ik woon sindskort op een flat en ben ook weinig thuis, daarom zoek ik een nieuw baasje voor mijn 2 katten. Enerzijds vind ik dit moeilijk, maar anderzijds vind ik het ook zielig als ze vaak alleen zijn. Marktplaats en speurders hebben tot nu toe nog niet zo veel opgeleverd. Zijn er nog andere mogelijkheden behalve een asiel?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

www.verhuisdieren.nl
Daar kun je uitgebreide informatie over je katten kwijt, èn je kunt zeggen wat voor baasje je voor je katten zoekt, als je naar de website gaat eerst even -over ons- lezen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

hang briefjes op in supermarkten
of ga bij boeren proberen die willen vaak wel katten om ratten en muizen weg te houden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op het platteland is er een overschot aan katten. Helaas zijn veel boeren die hun katten niet laten helpen en er komen dus steeds meer katten bij. Een enkele gaat dan zelfs zo ver om de kittens te dumpen. Daarnaast worden katten in het wild ook nog wel eens afgeschoten (al dan niet expres) Ik zou bij herplaatsing niet meteen aan een boerderij denken, of je moet echt geluk hebben en een goede plek voor ze vinden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
van mij krijg je ook een +
rondvragen bij eventueel familie, dan zie je ze nog terug...
katten zijn beesten die over het algemeen goed allen kunnen zijn, en als je s'avonds thuis bent ze van jou gezelschap kunnen genieten, ze zijn niet alleen ze hebben elkaar...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2 katten kunnen zich best vermaken in tegenstelling tot honden.
Zorg voor speeltjes, een hoge krabpaal om naar buiten
te kijken, een goede voercontainer en een waterfontein.

Dus in dit geval geen excuus om de katten weg te doen.
Tot nu toe heeft u er prima zorg voor gedragen en het is maar de vraag of een ander ook zo,n dierenliefhebber is.

En een overschot mbt het aanbod bij een dierenasiel
wordt vergast.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt hier eens informeren als je echt geen andere oplossing kunt vinden. Marktplaats en Speurders zou ik niet aanbevelen, wie weet worden ze wel voor de vivisectie gebruikt.

Toegevoegd na 51 seconden:
http://www.huisdieren-herplaatsing.nl/katten.htm
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Helaas hebben we in Nederland te maken met een enorm kattenoverschot, dus het zal lastig worden. Misschien kun je oproepen plaatsen op kattenforums, waarin je de leuke eigenschappen van je katten noemt. Dan heb je wat meer kans dat ze bij een kattenliefhebber terechtkomen.
In elk geval zou ik ze wel bij elkaar laten. De band die katten onderling kunnen hebben wordt erg vaak onderschat; katten zijn sociale dieren.
Aan je vraag te zien konden je katten eerst vrij naar buiten en nu niet meer. Dan is het sowieso beter een ander adres voor ze te zoeken, waar ze wel naar buiten kunnen. De meeste katten kunnen de omschakeling van buiten naar binnen leven helaas niet maken.

Elles Nijssen kattengedragsdeskundige
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gelukkig heb je 2 katten die dus elkaar zowieso als gezelschap hebben. Heb je misschien een balkon? Die je door bijv een net catproof kan maken? Zo hebben ze extra stukje erbij en kunnen ze genieten van buiten en wat daar te zien is.
Misschien is het op deze manier toch een optie om ze te houden?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op de site huisdieren-herplaatsing.nl of op www.slhh.nl of op de site kattenhulpverlening.nl kun je je katten aanmelden. Of op de site van Mundikat. Je kunt ook flyers bij de dierenartsen in de buurt ophangen.
Maar katten die met z'n tweeën zijn kunnen goed de hele dag alleen thuis zijn. Als ze maar op tijd te eten krijgen, vers water tot hun beschikking, voldoende plaats om te spelen en af en toe een knuffel van hun baasje zijn de meeste katten al tevreden. Katten in tegenstelling tot honden hechten niet zo zeer aan hun baasje maar meer aan het huis.