Wat moet ik doen als mijn kat niet terugkomt?

Mijn kat is ontsnapt uit mijn katveilige tuin, ik snap niet hoe. Ik heb hem al meerdere malen geroepen en met brokjes gerammeld, maar hij komt niet. Wat moet ik doen als hij niet terugkomt?
Hij is een ex-zwerfkat uit het asiel, is ca. 5 maanden bij mij, hij kwam alleen in mijn tuin (die is afgezet), nooit daarbuiten. Hij is wel gechipt, draagt geen bandje.

Toegevoegd na 1 uur:
Gelukkig is de kat weer terug, ik heb weer rondgelopen, geroepen en met brokjes gerammeld en toen kwam hij opeens uit de struiken te voorschijn.
Bedankt voor alle tips!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3K

Het beste antwoord

strooi allereerst wat van z'n kattengrit, liefst gebruikt, rond je huis.
als hij nog in de buurt is zal hij de geur herkennen, en niet verder afdwalen.
neem verder contact op met amivedi, de dierenbescherming, de dieren ambu, het asiel en de reinigingsdienst.
verspreid flyers huis aan huis, en plak ze ook op plaatsen in je buurt, zoals de buurtwinkels, containers enz.
ga hem zoeken als het rustig is op straat, dus heel laat of juist heel vroeg.
succes!
Rieneke1
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Wat vervelend zeg.
Je kan even afwachten of ie alsnog komt, ik weet niet hoe lang hij al weg is. Loop door de buurt, hang flyers op in de buurt en bij de supermarkt.
En bovenal omdat hij ook gechipt is meld het bij: http://www.amivedi.nl/

Ik hoop dat ie gauw te voorschijn komt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
meestal komt een kat zelf wel weer naar huis toe.
en anders even wat briefjes in de buurt hangen of mensen hem hebben gezien.
je kan ook het asiel in de buurt even opbellen of daar toevallig een kat binnen is gebracht
13 jaar geleden
Doorzoek je woning, wellicht is de kat ergens ingesloten.

Voor een heleboel tips kan je ook hier kijken: http://www.goeievraag.nl/vraag/vermiste-kat-terug-vinden.78765
Die vraag heb ik gesteld toen mijn kat vermist was.
(Deze is echter op eigen houtje weer aan komen lopen.)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
misschien wil hij weer op straat leven anders kwam hij weer terug. Wacht een tijdje af ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is ook waarschijnlijk dat de kat weer onderweg is naar het asiel .
Of waar zij de kat hebben gevonden .
Een kat die de weg kwijt is gaat vaak weer terug naar waar de kat gevonden is of zijn een na laatste verblijfplaats .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Blijven roepen in de buurt en flyers in de bussen doen. Een keer zat een kat van mij opgesloten in een schuurtje een straat verderop en ik heb hem door roepen, en hij door me te antwoorden, teruggevonden. Een andere keer zat een kat van mij een weekendlang opgesloten in een bouwkeet. 's Maandagsmorgens kwam hij opdagen en later hoorde ik het van de bouwvakkers. Je weet hoe katten zijn; ze gaan overal ongezien naar binnen. Eentje lag af en toe bij onze overburen op bed te slapen. Dus blijven roepen, vragen en briefjes verspreiden. Plus zoals al gezegd het asiel en Amivedi bevragen.