In welke extentie moet ik videoclips opslaan om ze vervolgens op een USB te zetten en af te kunnen spelen in mijn auto op een dubbel din scherm?

Ik heb een dubbel din scherm in mijn auto van Alpine (groot scherm waar je ook dvd's op kan kijken enzovoorts). Ik speel er ook muziek mee af via een USB stickje. Nu wil ik graag ook videoclips afspelen op dit scherm, en wil ik graag weten in welke extentie ik de videoclips op moet slaan om ze vervolgens af te kunnen spelen via mijn USB stick op mijn radio (dubbel din scherm) in de auto.

Groeten Ilse

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (2)

dat hangt af van welke formats jouw radio ondersteund.

Maar meestal wel .avi

maar voor alle zekerheid zal ik in het boekje kijken van je radio of even jouw model radio even googlen

of je model radio hier even doorgeven zodat wij voor je kunnen googlen ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
allereerst, leuke radio ;) ik heb het volgende kunnen vinden: Afspeelmogelijkheden
CD, CD-R, CD-RW, DVD, DVD-R, DVD-RW, DVD+R, DVD+RW, VCD, JPG, MP3, WMA, DivX Hier nog een link naar heel veel extensies.
http://www.rockymountain.com/ref_extensions.htm je zou altijd divx video's kunnen downloaden. en wellicht dat het ook lukt om de inhoud van bestaande dvd's te kopieren naar een map op je usb stick. om ze vervolgens af te spelen op je radio. (weet niet zeker of dat zal werken, maar dit zou je dan moeten testen)
Waarschijnlijk .mpeg aangezien een normale dvd een .mpeg2 format bevat. De meeste spelers ondersteunen mpeg of avi wel. Anders even kijken in de handleiding welke formaten deze dan wel ondersteunt.