Ik kan sinds een paar dagen geen berichten via hotmail verzenden, wel ontvangen. Alle updates zijn geïnstalleerd, maar het blijft mislukken. Help?

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik krijg ook geen foutmeldingen o.i.d.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
5.6K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bekijk je je mail via je browser of een programma?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het probleem is mij niet helemaal duidelijk. Gebruik je een lokaal mailprogramma (b.v. oulook)
en werkt dat niet, of werkt het vanaf de website mailen niet? En wat gebeurt er, blijft de mail staan, is die weg, etc. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter mensen je met dit probleem verder kunnen helpen.

Het beste antwoord

Ik zou eerst mijn browsercache eens leegmaken. Alle cookies en geschiedenis weggooien etc.
Je pc ook scannen op malware. (met bijvoorbeeld malwarebytes antimalware)

Levert dat niks op, dan doei ik in zo'n geval een complete déinstallatie en herinstallatie van hotmail op mijn pc.

EN ik gebruik daar dan ZAPmessenger voor. Alles er af. mail, messenger etc. dan opnieuw installeren.

http://www.zdnet.nl/downloads/98776/zapmessenger-1-0-0-0-/

In dit artikel beschrijven ze ook wat Zapmessenger precies doet.

Toegevoegd na 1 minuut:
Je persoonlijke emoticons en email blijft gewoon staan, maar het programma zelf wordt volledig verwijderd. Eerst via de normale weg, en lukt dat niet dan doet zapmessenger het wat minder zachtaardig :-))

Succes!

Toegevoegd na 3 minuten:
* nog één ding, je moet wel .NET 2.0 hebben, anders moet je die eerst nog even installeren, voor je zapmessenger gebruikt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eigenlijk is het niet mijn probleem, maar die van mijn bejaarde buren die hun computer enkel gebruiken voor mail te verzenden en ontvangen
Om een mail te schrijven sorteer je op "Nieuw"en dat krijgen ze niet geopend. Al dagen niet..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ojee. ik stuur je net een mail met een hoop vragen ;-)
achgossie... voor hen is dat helemaal vervelend natuurlijk! Kijk, zoiets is eigenlijk alleen op te lossen via uitsluiten wat het NIET is. Normaliter doen mijn partner en ik dit wel eens als pc hulp, via teamviewer. maar dan moet je bij hen de quicksupport van Teamviewer installeren, zodat iemand op afstand kan helpen uitzoeken waar het probleem zit als je er niet uit komt. (niet het volle teamviewer programma installeren voor hen hoor, alléén de quicksupport!) Misschien heb je iemand in je kring die goed is met de pc? http://www.teamviewer.com/nl/download/index.aspx
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik los eenvoudige computer problemen zelf op, maar deze lukt niet. Inmiddels heb ik Gmail geïnstalleerd, maar ze willen liever het vertrouwde Hotmail
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dan zou ik toch een beetje troubleshooting proberen. probeer eerst eens een mail te verzenden met gmail. als dat wel lukt, heb je toch een kapotte hotmail installatie vermoedelijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je zou nog windows live mail voor ze kunnen installeren. Dat is in feite exact hetzelfde als de hotmail, en mogelijk een minder grote overgang in de verschillen dan Gmail. Al is Gmail een goed alternatief als het niet lukt om het op te lossen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoi Krakkie,
Ik had Live mail ook al geïnstalleerd, maar ook daar het zelfde probleem
Dank je wel voor het meedenken, geniaal van jou die zapmessenger! Het probleem is opgelost!!
Massa dankie...:)

Andere antwoorden (1)

Misschien kun je jouw buren kennis laten maken met Gmail om dergelijke problemen in de toekomst te voorkomen. Hotmail is een webmaildienst met slechte eigenschappen. Ook is het zo lek als een mandje. Regelmatig krijg diverse spam mails van mensen met hotmail. Zij sturen die spam niet zelf maar dat doen anderen die hun email gekraakt hebben. Dat is namelijk heel eenvoudig bij Hotmail. Gmail kent eigenlijk geen problemen, heeft een enorm grote opslag en een geweldige zoekfunctie. Verder zijn er ook prettige mogelijkheden. Het is in de Nederlandse taal en houdt conversaties automatisch bij elkaar.
Probeer het eens, zou ik zeggen en voorkom een hoop ellende die je met Hotmail nog te wachten staat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ben ik het niet geheel met je eens. Hotmail is van zichzelf heel zo slecht niet. Die spam troep komt over het algemeen omdat mensen ooit ergens hun mailadres en wachtwoord hebben ingevuld. Onder het mom van dan kun je wat winnen ofzo. Het is verbazend hoeveel mensen dit doen.
Tja en dan hebben ze je mail geheel niet gekraakt, je hebt ze vrijwillig je mail en ww gegeven en daar maken ze dankbaar gebruik van.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@DeVuurvlinder.
Sorry maar je begrijpt me niet. Het is niet spam die naar een hotmail account gestuurd wordt, het is spam die vanaf een hotmail account gestuurd wordt. Voorbeeld:
Een vriend heeft Hotmail. Op een dag krijgt hij het ene mailtje na het andere met de vraag waarom hij mailtjes stuurt over Viagra. Hij helemaal verbaasd, kijkt in de map verzonden berichten. In die map ziet hij een hele reeks berichten die verzonden zijn naar alle contacten. Die berichten gaan allemaal over Viagra. Hetzelfde herhaalt zich daarna keer op keer. Niet alleen over Viagra maar ook over geld lenen, goedkope artikelen kopen in China en ga zo maar door.
Ander voorbeeld:
Van een mij onbekende kreeg ik regelmatig spam. Ik heb hem toen eens gemaild en kreeg van hem een vergelijkbaar verhaal te horen. In beide gevallen was de hotmail dus duidelijk gekraakt want hoe kunnen ze anders vanaf die account spam sturen. Het bewijs is dat al die berichten in de map "Verzonden berichten" staat. Is het je nu duidelijk?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jij begrijpt mij niet. Je mail wordt online bewaart, dus als iemand anders jouw mail gebruikt dan staat dat er ook gewoon in. Mensen moeten gewoon eens stoppen online hun mail en wachtwoord in te vullen.
Logisch ook dat dit met hotmail veel vaker gebeurt, omdat er veel meer mensen een hotmail account hebben dan een gmail account. En er veel meer malafide sites zijn voor hotmail dan voor gmail. Ook kun je vervuilde mail krijgen. Ook hier weer, je moet dat niet openen maar direct weggooien. Mensen zijn nu eenmaal klikgrage wezens. Als jij een hotmail account heb en ik weet jouw wachtwoord kan ik vanaf een andere pc gewoon mail sturen, geen enkel probleem. En dan lijkt het ook gewoon of jij dat gedaan hebt en staat dat bij jou gewoon in de boxen. Mensen zijn naïef. Dat is het probleem, niet het programma.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
"Mensen moeten gewoon eens stoppen online hun mail en wachtwoord in te vullen." Anders dan op de site van Hotmail zelf.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als ergens je email gevraagd wordt, geef je niet ook je wachtwoord op. Dat wordt ook nooit gevraagd. Dus wat je nu beweert, klopt natuurlijk niet.
Ja, als jij mijn wachtwoord weet, kun je via webmail mails versturen. Dat geldt voor Hotmail maar ook voor Gmail. Maar dat is nou juist mij punt. Je geeft je wachtwoord voor Hotmail nooit af als ergens je emailadres gevraagd wordt. Er wordt ook nooit naar dat wachtwoord gevraagd als ergens je emailadres geraagd wordt.
In de genoemde voorbeelden waren betreffende account duidelijk wel gekraakt. Die vriend van mij werkt nota bene bij een buro dat netwerken beveiligt. Hij zal nooit zijn wachtwoord afgeven. Hij heeft nu spijt als haren op zijn hoofd dat 'ie ooit zo dom kon zijn een Hotmail account te nemen. Maar goed, berouw komt na de zonde.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je gelooft toch zelf niet dan iedereen zo dom is online hun emailadres plus wachtwoord in te vullen?
En dan nog wat. Geef mij eens een link waar naast je emailadres ook het bijbehorende wachtwoord gevraagd wordt.
Als je er een kunt geven, kun je ook meerdere geven. Ik verzoek je dat dan maar te doen. Geef mij eens een aantal links naar verschillende websites die naast een emailadres ook het bijbehorende wachtwoord vragen.