Hoe kan ik er voor zorgen dat mijn toetsenbordinstellingen consequent blijven?

Het overkomt mij regelmatig dat ik op msn ben en ineens mijn toetsenbordinstellingen wijzigen. Mijn vraagteken komt onder de "[" (geloof ik) en andere tekens verschuiven. Ik vermoed dat dat komt omdat op de één of andere manier mijn computer denkt dat ik een VS toetsenbord heb (of iets dergelijks). Heeft iemand dit ooit meegemaakt?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

ja dit is simpel op te lossen door Ctrl + shift een maal tegelijk in te drukken :) lost 't probleem meteen op
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
weet zeker dat 't werkt ;) tis een kleine handeling maar zoals hier onder benoemd wordt verwijder alle toetsenbord instellingen die je niet nodig hebt ;)!!, en het gebeurt regelmatig dat ze omspringen ik kan je niet vertellen hoezo.. heb er ook nog wel is last van.. als je de toetsenbordinstellingen verwijderd is 't over ;)!

Andere antwoorden (3)

Als je Windows gebruikt kun je in het configuratie scherm aangeven welke toetsenbord taal je gebruikt. Het handigst is om alle talen die daar staan weg te gooien met uitzondering van de VS. Want dit is de standaard en klopt 1 op 1 met alle tekens op het toetsenbord zelf.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In Windows zijn meerdere toetsenbordindelingen aanwezig. Je kunt schakelen tussen een VS-indeling en een NL-indeling met Alt-Shift (in ieder geval die aan de linkerkant van het toetsenbord, ik weet niet of die aan de rechterkant ook werken).

Je kunt ook klikken rechts in de taakbalk op het blauwe vierkantje. Meestal staat daar US of NL of EN in om aan te geven welke toetsenbordindeling er nu is ingesteld.

Bij jou zal het steeds wisselen doordat je per ongeluk Alt-Shift indrukt.

Wil je dit definitief voorkomen, zoek dan uit welke instelling jou bevalt. Ga dan naar je Control Panel, en verwijder daar alle andere instellingen. Dan *kun* je daarna niet meer wisselen, ook niet per ongeluk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoeft niet. Ik druk soms met de duim de spatiebalk in, en daarna wil ik Shift-watdanook intypen. Dan rust de duim nog een beetje op de Alt, en intussen druk ik met de pink de Shift in. Net geprobeerd: Alt-Shift werkt ook met de linker-Alt en de rechter-Shift, of met de rechter-Alt en de linker-Shift. Dan is een willekeurige zware vinger voldoende om die combi per ongeluk te gebruiken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Terugwisselen kan niet als je alle andere toetsenbordinstellingen verwijdert. Dus niet inactief maken, maar echt verwijderen in Control Panel. Dan zijn ze er niet meer, en kun je er dus ook niet naar terugverwisselen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tenzij je de andere toetsenbordinstellingen weer opnieuw installeert, natuurlijk.
ja ik maak dat geregeld mee...
dat de instelling van mijn toetsenbord van Nederlands opeens veranderd blijkt te zijn in VS internationaal...

ik heb daar wel eens een vraag over gesteld...
http://www.goeievraag.nl/vraag/taal-toetsenbord-ineens-wisselt-verenigde.4431

misschien vind je daar nog tips...