www.infofilter.nl
14 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

Nieuw nummer aanvragen en dan ook maar meteen geheim. Dus niet in de telefoongids etc. Zo is het mij in elk geval gelukt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Momenteel kun je Infofilter gebruiken zoals Antoni aangeeft. Vanaf 1 oktober 2009 zal er een wettelijk "Bel-me-niet" register zijn, dat zich ten doel stelt zich om consumenten irritatie over ongevraagde telemarketing te verminderen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt ook alle oproepen die geen nummer vermelden niet opnemen... Wij doen dat nu een tijdje en het werkt heel goed... Je bent niet van een ander afhankelijk... We hadden zelfs gevraagd aan de telefoon-provider om een abonnement te nemen waar bellers die hun identiteit niet prijsgeven al door de provider tegengehouden worden, maar zo´n abonnement bestaat nergens nog...

Dus geen identiteit, niet opnemen, dan neemt het heel snel af, dat irritante bellen...
Wat je ook kunt doen is het antiscriptscript downloaden...
Dat is een lijst waar je de beller mee kunt ondervragen precies zo als zij dat willen doen... Lachen gieren brullen, en het stopt...

succes...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Antoni
14 jaar geleden
Google meldt als ik pagina's in het Nederlands zoek met het trefwoord "antiscriptscript": "Er zijn geen resultaten gevonden in uw geselecteerde talen voor antiscriptscript". Weet jij een oplossing?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klonk interessant, even gezocht op "antiscript". Ik vond dit: http://www.xs4all.nl/~egbg/tegenscript.html
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Callcenter-tegenscript was het...
http://www.xs4all.nl/~egbg/tegenscr.pdf
ik heb nummervermelding op de telefoon... dat soort bedrijven laat nooit het nummer zien... als er dus iemand belt zonder dat ik het nummer kan zien neem ik niet op... iemand die mij persé en persoonlijk wil spreken, spreekt wel in op het antwoordapparaat... en dan bel ik natuurlijk terug...
toen we 2 jaar geleden verhuisden waren het ongeveer 6 of 7 verkoop-telefoontjes per maand, maar sinds ik dit zo doe is het aantal gedaald naar hooguit 2 per half jaar... en ook die neem ik niet op...

kwamen ze wel verleden week langs de deur met agressieve verkoopmethodes van de NEM... krijg je dat weer...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt jouw gegevens, net als ik overigens, achterlaten op www.infofilter.nl. Vanaf dat moment mogen bedrijven die deze database raadplegen (binnenkort een verplichting) jou niet meer lastigvallen.

Zoals aangegeven heb ik mijn gegevens achtergelaten op de site en kan sindsdien heerlijk genieten van mijn eten zonder gestoord te worden door een callcentermedewerker. Heerlijk!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Straks: het wettelijk verplichte bel-me-niet-register. Wordt dit najaar actief. Zal nog wel tot begin 2010 duren voor het echt werkt. Kun je dat halve jaar wachten, dan is dat je oplossing. Wil je eerder van die telefoontjes af, lees dan verder.

Nu: afmelden op http://www.infofilter.nl/ . Telemarketeers die zich bij een of andere branche-organisatie (weet niet welke) hebben aangesloten, zijn verplicht zich aan jouw wens te houden. Dat is ongeveer 90% van die bedrijven, dus daar ben je dan vanaf.

Kan wel even duren, ik dacht een maand, voordat ze het allemaal doorhebben. Hoe lang het precies duurt vind je op infofilter.nl .

Goed, da's 90% minder. Dan de resterende 10%.

De makkelijke oplossing is: niet opnemen als iemand anoniem belt. Klinkt leuk, maar ze blijven wel bellen. Er zijn belcomputers die het gewoon elke dag opnieuw proberen als er niet wordt opgenomen - wie weet was je gewoon niet thuis, nietwaar. Dus elke keer moet jij weer naar die telefoon rennen. Da's niet handig.

Deze makkelijke oplossing werkt ook niet als je vrienden hebt die, om welke reden ook, hun nummer niet meesturen als ze jou bellen.

Gebruik dan liever de oplossing die mij zo goed heeft geholpen.

Belt er toch zo'n bedrijf van die resterende 10%, luister dan naar hun intro. Op een gegeven moment *moeten* ze jou aan het woord laten. Beantwoord dan geen vraag, maar vertel heel duidelijk

"
Ik stel geen prijs op dit soort telefoontjes. Ik verzoek u daarom mijn gegevens ogenblikkelijk en definitief uit uw database te verwijderen.
"

Ze zijn wettelijk verplicht dit verzoek te honoreren.

Als je dit zo expliciet vraagt, weten zij dat jij weet dat zij die verplichting hebben (volg je me nog?). Dus dat bureau zal je niet meer bellen.

Houd dit vol voor elke resterende beller. Het aantal telefoontjes zal geleidelijk afnemen. Bij mij is het nu gedaald tot twee of drie per jaar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat ze verplicht zijn je uit te schrijven als je dat vraagt, dat klopt inderdaad. Alleen wie controleert dat, dat blijft natuurlijk de vraag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geen idee. Ik weet alleen dat ik mijn aantal telefoontjes drastisch is gedaald sinds ik dit verzoek elke keer expliciet doe. Misschien zijn ze bang dat iemand die het zo expliciet vraagt, bij een volgende keer de controleur zal waarschuwen. Dat doe ik niet, want ik vergeet meteen wie me belde, maar het is voldoende als zij denken dat ik notities bijhoud. Trouwens, ben jij sinds kort M, of valt me dat nu pas op?
Dat infofilter werkt niet, ik heb mezelf 5 jaar terug al aangemeld, maar wordt nog steeds gebeld. Ik doe vaak spelletjes met die telefoon-lui, maar heb wel met mijn vrouw afgesproken NOOOOOOIT meer iets via de telefoon te verkopen, gewoon nooit. Nu probeer ik ze aan de lijn te houden, met ze te flirten, over andere dingen te praten, ze onzin te verkopen (doen zij ook), of zeg gewoon gelijk dat ik nergens in geinteresseerd ben, en hang dan op.

Die call-girls worden getrained om je lullig te laten voelen als je nee zegt, als je dat al weet, scheelt dat al de helft. Als je een reclameblaadje krijgt, voel je je ook niet geroepen om daar iets te kopen omdat ze je die info hebben gegeven.... Maar als ik een gratis antwoordenvelop krijg van een onzin-instelling, vouw ik alle oude post dubbel en gaat het zo in die envelop. Ik heb niet om die troep gevraagd, en zij hebben aangeboden het terug te sturen naar hun antwoordnummer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vreemd dat infofilter bij jou niet werkt. Bij mij werkt het prima. En wat zich niet aan infofilter houdt, heb ik weggekregen door ze expliciet te vragen mij nooit meer te bellen - zie mijn antwoord hierboven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hahahahahahaha, doe ik ook . Sterker nog die callcenter meneren en mevrouwen gaan bij mij nooit hun targets halen. want op de een of andere manier begrijp ik het noooooit en of ze het dan nog 1 keertje willen uitleggen... drie kwartier lang. Wedden dat ze nooit het aantal gesprekken per uur halen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Helaas heb ik nooit zoveel geduld, daarnaast staat onze telefoon in de meterkast, niet de plek om even relaxed te gaan bellen... Maar liever besteedt ik die tijd met mijn gezin (etenstijd meestal dat ze bellen) of anders nog liever aan GoedeVraag.
Ha, die Gast;

Als je zo'n bedrijf aan de lijn krijgt moet je zo snel mogelijk de tegenvraag "Gaat u mij een voordelig aanbod doen?" stellen, wat ongetwijfeld met "Ja" wordt beantwoord; geef dan "Stop dan maar, ik krijg mijn geld nu al niet op" als antwoord en er volgt een stilte waarin je mooi kunt ophangen. Werkt feilloos, ook bij verkoop op straat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gewoon standaard zeggen(als je het door hebt) dat je ouders niet thuis zijn. :-p Dat werkt ook altijd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zeg in ieder geval nooooooit dat je nu geen tijd hebt. Ik heb zelf ooit eens bij een callcenter gewerkt. Veel mensen zeggen 'geen tijd', maar bedoelen 'geen interesse'.
Echter, deze mensen worden een paar dagen later gewoon nog een keer gebeld, en zijn dan nog geirriteerder. Als je geen interesse hebt, zeg dat dan ook gewoon, dat scheelt iig al weer 1 telefoontje...