Binnenkort ga ik op vakantie. Kan ik dan automatische berichten terugsturen naar mensen die mij mailen?

Het liefst zou ik alleen een automatische mail terug willen sturen naar echte personen, niet naar bijv. reclame die ik binnenkrijg op de mail. Is dit mogelijk en anders, is het mogelijk om naar iedereen een automatisch bericht te sturen? Ik heb Microsoft Office Outlook.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (2)

Ja hoor, dat is mogelijk.
In office outlook is de mogelijkheid een "out of office" assistent aan te zetten. Alle mailtjes die je dan binnen krijgt worden dan beantwoord met het bericht dat je in die assistent neerzet.
Het uitfilteren van nieuwsbrieven zal lastig worden.

Toegevoegd na 1 minuut:
De Out of Office assistent zit onder de menu-optie Tools. Het wijst zich verder vanzelf.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je eerst een filter aanmaakt die je newsletters en reclame filtert, stuur je naar meer echte ontvangers en minder naar spamadressen. Door het automatisch antwoorden op alle mails, krijg je ook weer meer spam...
Of je stuurt alle mensen die het moeten (en willen) weten een mailtje en laat de OOO (Out-of-Office) weg.