Welk merk DVD-R / DVD+R media is het beste ?

ze zeggen vaak dat het merk Taiyo Yuden de rolls royce onder de DVD r media is, is dat zo? en waar moet ik dan verder nog op letten ? DVD-R of DVD+R , welke is beter geschikt?

Toegevoegd na 1 week:
nog iemand verdere tips, die blijven welkom.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.9K

Het beste antwoord

Verbatim wordt meestal genoemd als een heel goed merk met een goede prijs / kwaliteit verhouding.

Op Opus Supplies kan je deze ook zeer voordelig bestellen en ik heb met deze webshop zeer goede ervaringen. Zij geven zelf ook aan dat ze alleen op verbatims garantie geven als de DVD-R fabrieksfouten zou bevatten.

Toegevoegd na 5 uur:
Er worden verschillende technieken gebruikt door fabrikanten en de ene DVD-R gaat minder lang mee dan de andere. Uit testen blijkt dat resultaten vaak wel dicht bij elkaar liggen.

In 2008 heeft hardware info een test gedaan. Conclusie:

Uit onze tests blijkt dat DVD+R en DVD-R schijven vrijwel identiek presteren en dat er eigenlijk geen reden meer is om puur voor één van beide standaarden te kiezen. De beste resultaten behaalden we met de DVD+R 16x schijven van Platinum en TDK. De beste DVD-R's kwamen van Platinum en Fujifilm. Snelheidsfreaks kunnen in beide gevallen het best kiezen voor Verbatim: de kans dat je brander daadwerkelijk op maximaal 18x of 20x gaat werken is dan het hoogst. Double-layer schrijven blijft een drama en tenzij het echt niet anders kan raden we aan om liever twee enkellaags dan één dubbellaags DVD te branden. De DVD+R DL's van Imation behaalde de beste kwaliteit, opnieuw was Verbatim de snelste, met eveneens een redelijke kwaliteitsscore.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Er zit vaak geen verschil tussen.

Toegevoegd na 5 uur:
Hier antwoord op je vraag, http://forum.computeridee.nl/archive/index.php/t-31864.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het merk Taiyo Yuden ken ik niet maar als jij zegt dat dit de RR onder de DVD r media is, neem ik dit onmiddellijk aan.
Het verschil tussen DVD-R en DVD+R is niet dat de een geschikter is dan de ander. De vraag is wat je er mee gaat doen. Vaak wordt DVD+ gebruikt voor data en DVD- voorfilm/video. Ook het het onderlinge verschil te maken met de DVD branders. Zo zijn er branders die in Dual Layer uitsluitend DVD+ kunnen branden. Een DVD-R DL kunnen zij niet branden. Met DVD spelers (die bij de TV) is het vaak zo dat zij alleen DVD- kunnen afspelen en sommige externe DVD branders kunnen we alleen met DVD+ overweg.
Voor gebruik van + of - is het dus altijd zaak om uit te zoeken waarvoor je de DVD gaat gebruiken. Het is in ieder geval een lastig verrhaal met DVD+ en DVD- en een volgende kan er vast nog een en ander aan toevoegen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik gebruik zelf al jaren DVD'S en CD'S van Platinum,nog nooit problemen mee gehad.
Even kijken op Google voor de goedkoopste aanbiedingen ik bestel ze meestal per 100 op een spindel gemiddeld tussen de 20 - 25 Euro.