Ik kan niet meer inloggen op mijn computer, is er een manier om bestanden op een usb stick te zetten zonder dat ik inlog?

Toegevoegd na 2 minuten:
Windows xp

Toegevoegd na 5 minuten:
het is niet dat ik het wachtwoord niet meer weet,
Maar ik word automatisch weer uitgelogd

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
8.8K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bent u zich er terdege van bewust dat sommigen GEEN antwoord hierop geven daar de mogelijkheid bestaat dat
kwaadwilligen zich toegang willen verschaffen tot een computer die NIET hun eigendom is?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@sxiopo:
Wat paranoïde!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@sxipo
Ik ben een jongen van 14

Het beste antwoord

Als je je computer echt niet meer kunt opstarten, maar je hebt nog wel bestanden op de harde schijf die je er af zou willen hebben, dan zou je de harde schijf uit je computer kunnen halen en deze bij een andere computer erin kunnen hangen om de bestanden eraf te halen.

Beetje omslachtig, maar soms de enige manier (heeft mij al eens gered).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Probeer eerst eens:
1. PC aanzetten.
2. Druk op F8 totdat je in het opstartmenu komt.
3. Kies veilige modus.
4. Vaak is er een administrator-account zonder wachtwoord. Probeer dus daarmee in te loggen.
5. Als 4. lukt: maak dan een nieuw wachtwoord aan voor je oude account.

Als alles niet werkt (er zijn nog andere opties, zoals een Linux-CD maken):
Als je bestanden niet ge-encrypt zijn, zou je ze nog moeten kunnen benaderen door een SATA-to-USB connector te kopen (de schijf moet je dan uit de machine halen).

Toegevoegd na 9 minuten:
Ook als je automatisch wordt uitgelogd, zou bovenstaande kunnen helpen om in elk geval weer in te loggen (als administrator). Je profiel kan beschadigt zijn, of je hebt een virus. In het eerste geval kan je een nieuwe gebruiker maken. In het tweede geval wil dit wel eens helpen (hangt van 't virus af), als je een tellertje van 30 seconden krijgt:
1. Start
2. (Uitvoeren.)
3. cmd {enter}
4. shutdown -a
En daarna natuurlijk op zoek naar virusverdelgingsmiddelen of Windows opnieuw installeren.

Er zijn nog meer mogelijke technische oorzaken. Wat wellicht dan ook zou kunnen helpen:
1. Start
2. (Uitvoeren.)
3. msconfig {enter}
4. Vink alles uit bij 'Opstarten' en herstart de PC.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In veilige modus word ik ook als administrator afgemeld
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Komt er een teller in beeld met 30 sec.?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, er komt meteen te staan
U word afgemeld
Uw persoonlijke instellingen worden opgeslagen
En dan kom ik weer terug bij het inlog scherm
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Al systeemherstel geprobeerd? Laatst bekende juiste configuratie?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Laatst bekende werkende configuratie al geprobeert, werkte niet.
Systeemherstel volgensmij niet,
Maar ik wil al mn bestanden houden
En volgensmij heb ik nog nooit een herstelpunt gemaakt.
Die dag dat ie uitviel en daarna niet meer kon inloggen wou i het nog doen!
Maar ik wist niet hoe het moet
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Herstelpunten maakt Windows automatisch, tenzij je de betreffende service hebt uitgeschakeld.
Het wordt waarschijnlijk: Óf een van de genoemde opties om je bestanden op een andere PC te krijgen, óf geavanceerde toestanden met de Windows-CD (herstelconsole) en langdurig zoeken met Google.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb wel een herstel cd maar daarmee worden alle bestanden giwist toch?
Helaas weet ik niet wat er mankeert. Als je computer wel opstart en je hebt filesharing aan dan kan je gegevens van de disk lezen via een netwerk en andere pc.
Eventueel kan je een aparte opstart disk (cd) gebruiken en kijken of je vanuit die start bij je disk kan.
En als laatste: Disk uit je pc halen en als extra disk in een andere zetten (d of e schijf).
En daarvandaan dan de bestanden halen die je wil redden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb altijd een CD-ROM liggen met MiniPE erop. Hiermee kan je altijd opnieuw booten en kan je verschillende dingen nog gaan doen. Ook met USB gaan kopieren en op je HDD's komen.

Zoek op internet maar eens naar een .iso bestand en maak hier een CD-ROM van (op een andere PC).

Toegevoegd na 1 minuut:
En maak ik elke maand een volledige partitie backup.
Zo heb ik alles altijd binnen een half uur herstelt naar de laatste goede keer van de backup.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewoon een bootdisketje onder Linux maken en daarmee opstarten.

Als je bestanden geëncrypteerd zijn, harde schijf aansluiten op een PC met dure Windows Server versie (bijvoorbeeld Small Business Server 4.5) en via security/properties het eigenaarschap overnemen en dan kun je alles weer normaal zetten.

Kun je iets meer detail geven?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
op deze site staat alles over hoe je een usb opstart gebeuren kunt maken. succes