Hoe krijg ik mijn bureaublad leeg?

Ik wil helemaal niets op mn bureaublad hebben als het mogelijk is, zelfs geen prullenbak :) Waar kan ik de icoontjes laten, bij start ofzo?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.5K

Antwoorden (6)

De iconen op je bureublad kan je weghalen. Bij Vista en 7 is dat heel makkelijk.

Toegevoegd na 2 minuten:
Rechtsklik op Bureaublad en dan kiezen voor "Aan persoonlijke voorkeur aanpassen". Links staat er dan Bureaublad pictogrammen.

Bij XP kan je dit ook doen. De benaming in de menu's is iets anders.

Toegevoegd na 4 minuten:
Je kunt ze ook verwijderen door rechts te klikken en dan te verwijderen, alleen de prullenbak blijft dan over (in Windows 7). Die moet je weghalen met onderstaande optie en hiermee kan je ook weer alles terugkrijgen.

Toegevoegd na 8 minuten:
Bij Windows 7 gaat het ook door rechts te klikken en te kiezen voor Beeld - Bureaublad pictogrammen weergeven uit te vinken. Je kunt in hetzelfde menu ook de gadgets verwijderen.

Toegevoegd na 11 minuten:
Bovenstaande antwoorden gelden natuurlijk voor de standaard iconen (die in de eerste afbeelding staan). Alle andere bestanden kan je verplaatsen naar de map Mijn Documenten (kan je ook via het startmenu bereiken) en snelkoppelingen kan je verwijderen door ze te selecteren en op de Del knop te klikken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Selecteer de iconen die je wilt verwijderen en klik op verwijderen.
Wil je ze allemaal verwijderen dan ga je op de eerste staan en activeert die, dan druk je shift in en klikt op de laatste, nu zijn ze allemaal geselecteerd (blauw) en kun je ze met de rechtermuisknop (verwijderen) allemaal tegelijk verwijderen.,
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De prullenbak is geen fysieke folder en kan je daarom niet in het startmenu terugvinden. Je kunt wel met de rechtermuisknop de prullenbak een stukje verslepen en een snelkoppeling maken naar de prullenbak. Deze snelkoppeling zet je in een map, bijvoorbeeld Mijn Documenten waar je via het startmenu bij komt. Je kunt dan de prullenbak "verwijderen" via de opties die ik aangeef. Je kunt ook instellen dat de prullenbak automatisch wordt geleegd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan de standaardiconen niet op deze manier verwijderen...
Je klikt op de icoontjes zelf en verwijdert met 'delete shortcut'. Klik daarna helemaal links onderin op start en dan programma's selecteren, daar vind je je programma's.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb het even opgezocht, maar met rechtsklikken op bureaublad en dan even zoeken in het menu naar pictogrammen verbergen oid, en zelfs je prullenbak is dan opgeruimd;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
alles van bureaublad in een mapje (nieuwe map aanmaken op bureaublad) in het nieuwe mapje slepen, dan het mapje onder start, programma's wegzetten in de lijst
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zie de bronnen hieronder om de mogelijkheid te creëren om je prullenbak niet op je bureaublad te laten weergeven, maar wel in je startmenu (voor Windows XP). En dan moet je zelf even je bureaublad verder opruimen zodat er dan helemaal niets meer komt te staan.