weet iemand een gratis programma die de troep van je harde schijf haalt zodat je PC weer sneller wordt

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K
Kimath
13 jaar geleden
De allerbeste manier om je pc sneller te maken is van alle belangrijke documenten backup maken op externe schijf, en dan pc formatteren en Windows opnieuw installeren.
Dit doet mijn broer altijd, elke paar maanden, en zijn pc is supersnel!

Het beste antwoord

Je PC wordt hooguit marginaal sneller als je wat rotzooi verwijderd (zoals je browser-cache en temp. folder).
Waar het om gaat, is niet veel schijfruimte overhouden, maar is overbodige zaken die op de achtergrond draaien, uitschakelen.
Dit doe je bijv. met de mogelijkheden bij:

1. Start
2. (Uitvoeren.)
3. msconfig {enter}
4. Opstarten
5. Schakel uit wat je niet nodig hebt (bijna alles hier).

1. Start
2. (Uitvoeren.)
3. services.msc {enter{
4. Schakel uit wat je niet nodig hebt (hier wat beperkter).

1. Rechtermuisknop op Deze Computer
2. Geavanceerd
3. Performance (of het Nederlandse woord, waar ik even niet op kan komen).

En belangrijk: meer intern geheugen plaatsen als dat aan de magere kant is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Ccleaner doet wonderen als het gaat om het opruimen van je harde schijf.
Tevens is het belangrijk voor de snelheid van je pc om minimaal 25% van je harde schijf leeg te houden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kimath
13 jaar geleden
CCleaner is echt een geweldig programma. Plus!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hallo Kimath,
dat programma heb ik ook maar ik denk dat er evengoed rommel achterblijft.
gr.Toop
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Toop
Heb je ook al het register met ccleaner opgeschoond? Sommige mensen vergeten dat. Nu zeg ik niet dat jij dat doet hoor. Maar je weet maar nooit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die 25% is dikke onzin.
Als je een 1TB harddisk hebt, is ie geen ENE MALLEMOER sneller of trager met 10GB vrij of 250GB vrij.
Kimath
13 jaar geleden
Het is meer een richtlijn uit de tijd van de kleine harde schijven, maar het is vaak toch wel handig om deze regel aan te houden voor de zekerheid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, die regel is helaas gewoon fout.
Kimath
13 jaar geleden
Het is ook geen regel, gewoon een richtlijn die je voor jezelf kan aanhouden, zodat je niet teveel troep op je harde schijf gaat gooien, maar wat ruimte probeert te houden.
Je bent niet verplicht dit te doen, je hebt gelijk dat het op een grote harde schijf niet veel uitmaakt.
glary utilities, helemaal gratis
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hallo Hilline,
dat programma heb ik maar ik denk dat er restanten op de harde schijf achterblijven.
gr.Toop
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Restanten waarvan?
Als je op zoek bent naar schijfruimtevreters kijk dan eens naar SpaceMonger! Die brengt heel overzichtelijk in kaart welke grote bestanden/mappen je op je PC hebt... Pas uiteraard wel op met verwijderen maar het kan je wel helpen om zo de grote bestanden op te zoeken... Er is volgens mij ook een portable versie beschikbaar, voor vragen: reageer even of stuur me een PM.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
probeer een de gratis versie advanced systemcare
zie onder home product een beetje onderaan
capthavoc
13 jaar geleden
Ik wee een tooltje wat (gratis) nog meer kan dan alleen dat. Tik in google advanced systemcare en volg de aanwijzingen. Er is ook een versie die nog meer kan maar dan moet je wel iets betalen. Ik zelf werk met volle tevredenheid met dit progje en nog met een paar andere tooltjes. Spybot search en destroy, Ad Aware, Smitfraut, stinger en een rootkitje, Mijn (gratis) virusscanner is van Avira.
Bepaal je gebruik en pas je beveiliging daar op aan hoef je minder te scannen en te cleanen. Dat is altijd achteraf en kost (mij te) veel tijd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hallo wipje, bedankt. Ga het proberen. gr.Toop