Hoe installeer ik een gedownloade dll file?

Omdat GTA 5 maar blijft crashen, heb ik een tutourial gevolgd op youtube waarin ik het probleem zou kunnen "oplossen" (video in bijlage)

Het gevolg is dat ik nvwgf2umx.dll heb verwijderd uit windows en nu wilt geen enkele game meer starten. Ik heb de betreffende dll file terug kunnen downloaden op dllme.com, maar ik kan er niets mee. Als ik het wil openen krijg ik volgende foutmelding:

"er is voor deze bewerking geen programma aan het opgegeven bestand gekoppeld. installeer een pregramma of, als dit al is geïnstalleerd, maak een koppeling in het onderdeel Standaardprogramma's van het Configuratiescherm."

Ik heb beide stappen al geprobeerd, maar niets werkt. Het gedownloade bestand gewoon slepen of 'knippen/plakken' gaat ook niet. Het bestand zou ook afkomstig zijn van NVIDIA D3D10 Driver Version 340.52, maar ik weet niet wat ik hiermee moet. Hoe kan ik dit bestand dus terug op windows zetten zodat ik weer verder kan?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Software
1.3K
gvrox
8 jaar geleden
Opnieuw installeren van de nvidia drivers helpt niet ? http://www.nvidia.co.uk/Download/index.aspx
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Een dll file is niet een bestand dat je op zichzelf kunt openen, maar wat geladen/gebruikt wordt door andere programma's. Daarom moet het voldoende zijn om deze in de juiste map te plaatsen. Plaats je dll-bestand eens in C:\Windows\System32.
Krijg je dan nog steeds dezelfde reactie?

Het beste antwoord

Je kunt systeemherstel proberen naar het punt van voor het weghalen van de DLL als je tenminste systeemherstel aan hebt staat.

Als je nog een DvD van de videokaart hebt kun je de software opnieuw installeren en via Windows update de latere versies installeren als die er zijn.

Via de site van de maker de betreffende software, drivers en programma's ophalen en installeren.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Als het goed is kun je de dll file's gewoon in het mapje van GTA gooien.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
De vragensteller heeft het niet over een DLL-file van GTA, maar van de NVidea drivers, als ik goed google. Het zal daarom niet helpen om de DLL-file in het mapje van GTA te gooien. http://www.freefixer.com/library/file/nvwgf2umx.dll-121468/
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Juist in Windows\system32, dan zal het wel werken.