Mijn laptop batterij gaat niet langer als 1 minuut mee, dan moet hij in de stroom. Wat is kapot? is dit duur?

Het gaat over een Dell latitute D410

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (4)

Ja, dan is ie kapot. En ja, dat is relatief duur.

Toegevoegd na 30 seconden:
Dan is de accu kapot.

Toegevoegd na 5 minuten:
Een originele is hardstikke duur:
114 euro voor een 4600 mAh versie, en 149 euro voor een 7200 mAh versie (hoe meer mAh, hoe langer je zonder stroom kan werken).

Toegevoegd na 58 minuten:
Trouwens: er zijn inmiddels miljoenen laptops op aarde die altijd maar aan de stroom zitten, omdat de accu's kapot zijn en de mensen geen zin hebben een nieuwe te kopen.
Waarschijnlijk is dat ook een van de belangrijkste redenen dat elektrische auto's niet zo goed lopen - men is terecht bang voor zeer hoge onkosten aan de accu's. Maar dat terzijde...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan zit je nu wel vast aan een andere accu .
Speur op het internet naar een andere accu omdat de prijzen nog wel eens willen verschillen .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dan is die inderdaad defect. kijk eens bij replacedirect op het internet, die hebben zeer scherpe prijzen en een zeer goede service. Raad je aan hun eigen merk accu aan te schaffen die is goedkoper en beter dan de originele accu's
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja klopt! Heb er ook goede ervaringen mee. +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien wel goedkoper, maar zeker niet beter.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klopt niet MMM, je moet eens weten hoeveel accu's ik per jaar verkocht (daar reed je een hele mooie mercedes van) en in de basis leverde ik eigenlijk alleen eigen merk van replacedirect, veel minder problemen, als er eens wat was altijd werden ze zonder discussie vervangen.
Heel herkenbaar. Accu (althans één cel) defect. Dit is mij ook gebeurd. Bij PC Herstel in Nieuwegein heb ik voor €100,00 een nieuwe en orginele accu kunnen bemachtigen, terwijl deze op internet enige 10tallen euros duurder waren.
Misschien een tip: als je via je adaptor op netspanning werkt, gebruik dan je oude accu. Ga je buiten je spanningsveld te werk gebruik dan de nieuwe accu.