Hoe tweet ik naar een TV programma of een festival?

Ik ben nieuw met twitter. Nu wil ik berichten zenden naar een Tv programma of festival.
Hoe doe je dat, is zo'n #bijvoorbeeld aan het einde van je bericht voldoende dan voldoende of werkt het toch anders?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (2)

Je tweet niet naar een tv programma of een festival maar je tweet over een programma of festival.

Je stuurt dus niet direct iets naar iemand toe maar je stuurt het de wereld in naar iedereen.

Veel programma's laten tijdens de show een hastag (#) voor twitter zien. Bijvoorbeeld #tvoh voor The Voice of Holland

Als ze dit niet doen dan is het meestal een afkorting van de naam van het programma #dwdd of #gtst of de complete naam als de naam van het programma kort is bijvoorbeeld #fans
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Prima. Hoe gebeurt het dan dat mijn tweet terecht komt op The Voice of Holland of tijdens Powned of een debat.
Is het dan genoeg om #tvoh op te nemen in de tweet? Of moet ik ze eerst volgen? Of zij mij? Ik begrijp dit niet goed.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Meestal is het genoeg om alleen de hashtag toe te voegen. Zij laten alleen reacties zien met die hashtag dus dan ben je er al. Als je bijvoorbeeld de hashtag #goeievraag doet dan probeert goeievraag jou te volgen om je de reacties te sturen. Voor programma 's is dit niet van toepassing omdat ze je niks terug gaan sturen maar alleen iets op tv laten zien.
Als je een bericht wil versturen naar een zender of iemand, doe je @gebruikersnaam.
Bijvoorbeeld de gebruikersnaam van het progamma is progamma:
@programma ik ben een groot fan van jullie!