Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe krijg ik dat dakje boven de e bij bijvoorbeeld de naam pierrot?(dat is mogelijk met bepaalde toetscombinatie maar ik weet niet welke)?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

shift 6 en vervolgens e.

Toegevoegd na 3 minuten:
andere mogelijkheid is ALT 136.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Als je toetsenbord op Verenigde Staten Internationaal staat ingesteld (wat waarschijnlijk wel zo is), dan kun je dat doen door Shift vast te houden en dan 6 in te toetsen. Vervolgens laat je de Shift los en toets je e in (voor hoofdletter Ê hou je Shift vast).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
shift 6 en dan de e intikken zonder spatie
bv ê
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Alt ingedrukt houden en dan 136, Alt loslaten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Mooie link toegevoegd. Daar heb ik wat aan! +1
De è is Alt-0232; de é kun je maken met Ctrl-Alt-e of met Alt-0233; de ë met Alt-0235; de ï met Alt-0239; de ó met Ctrl-Alt-o, de ö met Alt-0246 Enzovoorts en zo verder.

Compleet overzicht met alle namen en codes:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Diakritisch_teken
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Zit op mijn toetsenbord 'boven' de 6. Shift+6 dus en daarna een e typen.

Dat heet trouwens geen 'dakje' maar 'accent circumflex'.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ALT GR 345 en anders CTRL 121
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Er staat toch überhaupt geen accent op Pierrot? Als er al een accent circonflexe op zou moeten, dan toch zeker op de o: Pierrôt. Maar in onderstaand woordenboek zie ik het toch zonder.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
het dakje op de o ? ow! Nou bedankt voor die tip. . Gelukkig heb ik mijn kinderverhaal alleen nog maar op papier staan en nog niet op de pc dus kan ik het nog veranderen. (Misschien moet ik de volgende keer toch maar een naam verzinnen waarvan ik voor die tijd weet hoe ik het moet schrijven haha)
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing