Waarom ik er wel rondliep: niet zozeer om te chatten an sich, dan voegt het zien van een avatar voor mij niet zoveel toe. Wel omdat de wereld wordt gemaakt door de gebruikers, wat veel creatieve mogelijkheden biedt. Ik had er twee winkeltjes, de één gevuld met zelfontworpen jurkjes voor vrouwelijke avatars en de andere met zelfontworpen jurkjes voor mannelijke avatars.

Ik ben ermee opgehouden omdat:

- Je bent er al snel veel tijd mee kwijt, en ik heb ook nog andere bestemmingen voor die tijd.

- De lag en het crashen werden te hinderlijk. Toen ik erachter kwam dat niet mijn systeem de bottleneck was, maar het aan SL zelf (het systeem kon niet omgaan met de schaalvergroting door de groei in die tijd) lag, was ik het zat. Het leuke van dingen maken gaat er al snel van af als je steeds moet wachten tot een verandering ook werkelijk zichtbaar is op je scherm, en je 100 keer moet saven om je spul niet kwijt te raken.

Ach, ik heb er een leuke avatar voor GV en fora aan overgehouden; mijn plaatje is een foto van één van mijn avies in SL.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Grappig. Kom je er nooit meer ?
Ik zit savonds min. Kostbare tijd er wel eens

Andere antwoorden (9)

Mogelijk omdat hun eerste leven hun al energie genoeg kost en oplevert!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb er eens gekeken vond het concept namelijk erg leuk, waar ik tegenaan liep was dat het nogal lastig is om leuke plekken te vinden, daardoor raakte ik er redelijk snel weer uitgekeken.
13 jaar geleden
Ik denk dat het komt omdat het een betaald spel is waarbij je toch redelijk veel moet betalen als je echt iets leuks wil in die game. De nederlander kennende is hem dat veel te duur. De tweede reden kan zijn dat we er hier te nuchter voor zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat je eens onderzoek moet doen wat de verhoudingen in inwoners per land. 1% of misschien zelfs een een half % is hier inderdaad niet zoveel. Maar we zijn ook een klein.

Denk aan Amerika of India, China (ik weet niet of het daar allemaal te spelen is) is een half % genoeg om welk bedrijf dan ook gezond en levend te houden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk (en hoop vooral ook) omdat hun eigen leven interessant genoeg is om niet 24/7 online te hoeven en willen zijn.

Ikzelf ben ongevoelig voor verslavingen, games kunnen me zelden langer dan 4 à 5 x boeien. Heb nog nooit een gameconsole gekocht of gehad. Geen behoefte aan.

Als ik bij iemand een uur een game heb gespeeld, wil ik weer lekker naar buiten. In de zon of desnoods een verfrissende fietstocht in de regen.
De natuur verveelt mij nooit en nog gezonder ook dan hele dag binnen zitten...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben er mee gestopt een paar jaar terug omdat het me irriteerde dat het telkens crashte, en dat je niet lekker kon rondlopen omdat je bij elke stap 5 minuten moest wachten tot het beeld opgebouwd was.
Misschien werkt het tegenwoordig sneller.
Heb toch behoorlijk veel Nederlanders gezien daar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb er wel leuke avonturen beleefd, maar heb toch gekozen voor real life ;)) Op de langere duur verveelt het dus en dat zal vor de meeste NL-ers zo zijn. De hype is er ook af en dat was natuurlijk ook een trekker.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ikzelf heb mijn handen al vol aan mijn first life.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
second life heeft een slechte naam gekregen, er wordt ook weinig positiefs over geschreven. Het registreren en downloaden kost enige tijd en de vele mogelijkheden dienen te worden aangeleerd. Praat over msn of Hyves en iedereen weet wat je bedoeld. Second life doet hier nog een stapje bovenop door hetzelfde aan te bieden in een 3D omgeving, en niemand snapt het meer. Het vooroordeel doet velen al besluiten er niet aan te beginnen. Begeleiden van nieuwe avatars zou al een hoop schelen.