1. Start op met de winxp cd (boot startup-orde 1. CD-Rom en vergeet niet op toets de klikken )
2. Kies de R voor de recovery console, voer dan juiste OS in en druk enter.
3. Aan de command line ga naar c:\windows\system32
4. Voer nu het volgende in : copy userinit.exe wsaupdater.exe
5. Voer exit uit en start normaal op. Normaal gezien zou je nu kunnen inloggen

Eventueel het volgende nog toepassen mocht bovenstaande niet voldoende zijn:

6. start regedit op. ( start-uitvoeren->regedit)
7. Ga naar de volgende sleutel :HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\WindowsNT\C urrentVersion\Winlogon\
8. Wijzig c:\windows\system32\wsaupdater.exe naar c:\windows\system32\userinit.exe
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
systeemherstel naar een datum toen je dat nog niet had.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Om het even eenvoudig te houden, probeer eens in te loggen via de veilige modus. Dit doe je zo:

Zet je computer aan. Nog voordat het zwarte Windows XP opstartscherm verschijnt blijf je herhaaldelijk drukken op F8.
Als het goed is zou er nu een menu moeten verschijnen. Kies voor Veilige modus en wacht even tot de computer is opgestart. (dit kan wat langer duren dan normaal).

Zodra je inlogt vraagt Windows je mogelijk om je PC naar een bepaald systeemherstelpunt terug te zetten. Kies voor de optie om door te blijven werken onder Veilige Modus en controleer of het systeem je niet afmeld.

Als het systeem je weer afmeld, herhaal dan bovenstaande stappen maar kies dan voor het terugzetten van een systeemherstelpunt. Dit is uiteraard een datum waarop je het probleem nog niet had.