Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

een film in final-cut gemonteerd wil maar niet goed gebrand worden (.mov/.avi...niks) wat kan ik doen?

heb al verschillende branders en dvd's geprobeerd (-R/+R) maar het blijkt aan het filmpje zelf te liggen... nog niet eerder gehad met final cut. iemand?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
848
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bekijk eerst eens het filmpje of hij goed is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wat bedoelt u met 'goed is'?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat hij/zij bedoelt is dat het wellicht ligt aan dat het bestand dat de film bevat gecorrumpeerd is of niet geschikt voor branden op DVD en dat het niet zoveel met montage te maken heeft.
capthavoc
13 jaar geleden
waarschijnlijk zul je als het filmpje toch goed is het weer moeten omzetten in een formaat geschikter voor dvd
vraag is hoe wil je het branden ?
als dvd dus als echte dvd of als avi je kan ook divx proberen als je normale dvdspeler dat aan kan
.mov kan je gewone dvd speler meestal al niet aan probeer eens mpeg ?
Het is en blijft lastig een goeie film te branden die op alle dvd spelers goed werkt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eventueel de dvd finalizeren na het branden. Ongefinalizeerd werkt hij wel op jouw pc, mar niet op jouw tv-dvd speler.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
finalizewren m/z finaliseren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bedankt voor de reacties, gefinaliseerd had ik al, en alle formaten geprobeerd!

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Wat je moet doen is het volgende. Van je originele bestand in Final Cut Pro maak je een QuickTime filmpje. Je doet dit vanuit File > Export > QuickTime Movie...
Deze QuickTime film brandt je vanuit Roxio Toast naar DVD. Toast zal de mov renderen en daarna zal Toast er een DVD van bakken. Klaar ben je.

Andere optie is je originele bestand vanuit FCP naar Compressor sturen en daar de mov renderen naar DVD. De file die je dan krijgt kun je met je Superdrive branden die je in elke DVD speler af kunt spelen.

Kom je er niet uit, vraag me gerust.

Heb je geen Toast, laat het me weten. We moeten dan een andere oplossing zoeken. En die vinden we ook hoor. Zeker weten.
In mijn profiel vind je een website adres en in het menu van die website staat Contact. Je mag dat e-mail adres gebruiken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding