Hoe kan ik een printscreen maken. Als ik op het knopje prt scr. druk gebeurt er niets. Moet ik iets wijzigen in de instellingen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
26K

Het beste antwoord

Wanneer je op Prt. Scr. hebt gedrukt, moet je eerst nog op Ctrl+V drukken voordat je het plaatje ziet in Paint of Word.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Soms is printscreen genoeg, soms moet je tegelijk op alt en printscreen drukken. En dan gebeurt er,.....inderdaad, helemaal niks. Maar er is nu wel een afdrukje van je scherm gemaakt en in het geheugen van je computer gezet. Op het virtuele ' klembord' zeg maar, waar ook alles wat je knipt en kopieert op terecht komt.

Wanneer je nu weer plakt (meestal control +V of kies voor bewerken, kies voor plakken) in het programma waar je het plaatje wilt hebben (dat moet dus wel een programma zijn dat met beeld om kan gaan), dan plak je het plaatje aldaar voor eventuele verdere bewerking of opslag.

Toegevoegd na 49 seconden:
Op mijn laptop is het trouwens Fn (function) Printscreen, anders zet ik alleen maar mijn numlock aan, en schrik ik me dood als ik weer iets wil typen).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
AWM
13 jaar geleden
Er is een verschil tussen PrtScr en PrtScr. Met de eerste capture je je hele scherm, met het tweede commando alleen het actieve venster. Dat zijn van die kleine weetjes...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, sorry, dank je ; was er inmiddels achter maar had het nog niet gecontroleerd. Ik bedoelde dus de Fn Printscreen.
De Prt Sc-knop deed oorspronkelijk inderdaad precies wat er op stond: direct een afdruk maken van het scherm met de printer. Dat was best irritant, want als je hem per ongeluk indrukte kostte dat weer een blaadje papier en inkt.

Daarom is het tegenwoordig via een tussenstap: het klembord. Met Prt Sc wordt er een afdruk van het hele scherm op het klembord geplaatst. Dat kan dan worden geplakt in Word of Paint en vervolgens geprint.

Wil je alleen het huidige venster hebben, dan kan gebruik gemaakt worden van de toetscombinatie Alt-Printscreen.

Ben je de gelukkige bezitter van Windows 7, probeer dan eens de Snipping Tool/Knipprogramma. Daarmee is het nog makkelijker om delen van het scherm te selecteren en op te slaan of te printen.
13 jaar geleden
Deze opdracht maakt een kopie naar het geheugen van de PC. Daarna kun je het plakken in word of een andere programma. Het maakt eigenlijk een plaatje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het kan ook dat je de Shift knop tegelijk met 'Prtsc' in moet drukken...kan dat kloppen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik had hertzelfde probleem en heb het geprobeerd met de Fn knop en prt sc maar hij deed het nog steeds niet.Na een tijdje prutsen kwam ik erachter dat ik de Fn toets en de windows toets en de prt sc alle drie samen moest indrukken en voila mijn eerste prt sc was gelukt!!