Werkt een skype resolver altijd goed?

Ik skype al geruime tijd met een man via Skype, die naar eigen zeggen voor zaken in het buitenland zit. Nu ben ik erachter dat je via Skype Resolvers iemands IP adres kunt navragen, om te kijken waar iemand de laatste keer vandaan heeft geskypt. Nu lijkt het er op dat hij niet in het buitenland zit, maar in Amsterdam (waar hij zegt te wonen).
Kan het zijn dat Skype Resolvers de verkeerde IP adressen retourneren? Bv. http://skypegrap.info.
Overigens klopte mij IP adres wel via bovenstaande Skype Resolver url.
Dank u.

Toegevoegd na 53 seconden:
De url is http://skypegrab.info

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.6K

Antwoorden (1)

Lastige situatie, de informatie van SkypeGrab kan verouderd zijn. Overigens wijst een IP adres altijd (via een IP locator) naar de Internet Service Provider, niet de precieze locatie van de persoon.

Als deze man echt in het buitenland is, en de SkypeGrab informatie is niet verouderd.. Dan kan ik mij geen manier voorstellen waarop zijn IP adres alsnog linked naar zijn Internet Service Provider. Deze moet dan linken naar de Internet Service Provider locatie van het netwerk waar hij momenteel internet via ontvangt.

Ik weet alleen niet hoe dit werkt met het IP adres al zou hij Skypen via 3G, maar ik kan me ook niet voorstellen dat iemand dat zou doen, ivm kosten.

Toegevoegd na 1 uur:
Het lijkt mij ook dat SkypeGrab terplekke de informatie opvraagt en dus NIET verouderd is.

Ik weet niet om wat voor relatie het gaat met deze man, maar ik kan me wel wat bedenken.

Ik denk dat je er gewoon van uit kunt gaan dat hij zich inderdaad gewoon nog ergens in Amsterdam bevind, maar vertrouw ook je gevoel er op.