Hoe wordt een e-book gemaakt ?

Ik denk toch niet dat ze een papieren boek bladzijde na bladzijde gaan zitten inscannen

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.3K

Antwoorden (6)

Het lijkt mij dat in overleg met de drukker de digitale documenten voordat het boek gedrukt was in e-book formaat gezet worden. De rest zal lijkt mij niet anders dan ingescand moeten worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Boeken worden gewoon uitgewerkt op de computer en daarna worden ze naar de drukker gestuurd om op papier gedrukt te worden.

Een e-book wordt dus op dezelfde manier gemaakt als een normaal boek alleen wordt deze niet uitgeprint maar als download beschikbaar gemaakt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De meeste moderne boeken zijn al in digitale vorm opgeslagen bij de drukker / uitgever of de auteur zelf. Die kunnen dan simpel worden omgezet in een formaat dat door de e-reader wordt ondersteund.

Voor oudere boeken is er tegenwoordig ook software die, via een camera, de tekst van de pagina's kan lezen en omzetten naar digitale vorm. Dit is de zogenaamde OCR software (Optical Character Recognition)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het digitale bestand van de uitgever wordt opgeslagen in een e-book formaat en ter download aangeboden.
Sommige mensen willen hun eigen (papieren) boek als e-book. Dan wordt het boek volledig gescand in een ocr programma, vervolgens controleren ze de ocr en slaan het op als digitaal bestand. Er gaat wel veel tijd in zitten, maar sommige boeken zijn niet als e-book beschikbaar en dan is er geen andere oplossing dan het e-book zelf te maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik geloof dat dat gebeurt door van de digitale bronbestanden een pdf o.i.d. te maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De meeste e-books zijn niet eens in het bezit van een uitgever. De meeste e-books worden in eigen beheer uitgegeven. Het boek wordt dan op de computer uitgewerkt en uiteindelijk opgemaakt waarna het in een pdf bestand aangeboden wordt ter download.
De meesten hier maken geen onderscheid tussen de z.g. luisterboeken en e-books.
Van de luisterboeken die door uitgevers aangeboden worden, zijn meestal ook papieren versies verkrijgbaar. Ze zijn beveiligd tegen duplicatie en kunnen gelezen worden op b.v. een e-reader als de Kindle.
E-books worden in eigen beheer uitgegeven en, al dan niet tegen betaling, ter download aangeboden.
Er zit dus een behoorlijk verschil tussen luisterboeken en e-books.