ieder mens heeft wel 1 verslaving of meerdere, het is een soort van "drive" om het leven door te komen.
zeker in deze tijd wordt de mens doodgeslagen met verleidingen om verslaafd aan te raken.
je wordt er aan verslaafd omdat je er veel tijd in steekt en je jezelf keer op keer beter kunt maken.
je wilt de beste zijn of op zijn minst 1 van de beste.
met games is het zo dat er zoveel mogelijkheden zijn en het een surrogaat is voor het normale leven.
zeker als je online speelt en je gaat er flink in mee dan krijg je vanzelf internet vrienden en zodra je die hebt maak je een vriendenkring, dan is het niet alleen maar een verslaving maar ook gelijk een manier om contact te onderhouden.
waardoor je uit eindelijk verslaafd wordt is omdat het een gewoonte is geworden.
als je dan probeert te stoppen met iets waar je normaal gesproken een paar uur per dag tijd in steekt dan weet je op het begin niet direkt waar je de tijd dan voor moet gaan gebruiken en waarbij je ook een zelf voldaan gevoel krijgt.
hoeveel het er zijn zou ik niet weten, wel is het zo dat het vooral in japan nogal een hype is om verslaafd te zijn aan games.
eigenlijk is het een makkelijke manier om aan de normale wereld te ontsnappen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
goeie vraag maar als je online bent dan is het eigenlijk niet zo echt de echte wereld want als je bijvoorbeeld een pizza wilt eten en dan eet je het op het spel niet in het echt dus goeie reactie of niet later bewijs ik welk antwoord het beste is deal
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
er zijn in japan mensen dood gegaan omdat ze niet meer aten en sliepen vanwege het gamen. kort gezegd die leefde dus volledig voor dat spel en vergaten hun eigen lichamelijke belangen omdat de drive van eht spel hoger was. ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dus toen was het echt 'game over' voor die Japanners :)
Of je aanleg hebt voor het onstaan van een verslaving is erfelijk bepaald. Doordat je drinkt, games speelt, of drugs begruikt worden de Neurotransmitters in de hersenen overweldigend bestookt met gelukshormonen, dat levert op dat moment een heel fijn gevoel op.

Door te drinken, gamen belooon je jezelf constant. Als je dus stopt met de handelingen, gaan die Neuotransmitters als gekken zitten schreeuwen en smeken naar nieuwe bestokingen van gelukshormonen. Op het moment dat je hersenen vragen en ze niets krijgen voel je je dubbel ziek, je bent op dat moment eigelijk ook echt ziek, gezien het feit dat verslaving een ziekte is. Je moet dan echt een tijd lang stoppen voordat je hersenen weer normaal reageren, dit noemt men afkicken.

Een computerspel is zo ontwortpen dat je ook constant wordt beloont, met punten, het behalen van een nieuw level, het hoog staan op een online rangflijst; op deze manier wordt je in de hersenen op dezelfde manier beloont dan wanneer je drinkt of drugs gebruikt of bv. gokt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
moelijk te kiezen welke het beste is hmmmmmm
Slechts 10% van de gamers die hulp zoekt echt last heeft van een verslaving. De overige 90% van de gamers speelt wel veel, maar het echte probleem van deze jongeren is geen verslaving maar een sociaal probleem.

Deze jongeren voelen zich geïsoleerd van anderen en gaan zich opsluiten in de gamewereld waar ze zich wel geaccepteerd voelen, hun frustraties kunnen uitleven en hun agressie kwijt kunnen. Deze gamers hebben meer baat bij een programma dat ze helpt in het opbouwen van sociale en communicatieve vaardigheden dan bij een afkickprogramma. De oorzaak van deze problemen ligt volgens Bakker bij ouders die hebben gefaald in de opvoeding en te weinig verantwoordelijkheid hebben genomen voor de gewoontes van hun kinderen.

Dit is een interessant gezichtspunt in de discussie over gameverslaving. Volgens Bakker zijn games geen oorzaak van de verslaving, maar is de verslaving een gevolg van een falende opvoeding. Kinderen die zich geïsoleerd voelen worden niet geholpen in hun sociale ontwikkeling door hun ouders, maar zoeken hun toevlucht op een plek waar ze zich wel kunnen uitleven: in games.

Toegevoegd na 59 seconden:
ik vond dit zelf wel een goed artikel, in de meeste gevallen is het als een uitvlucht voor problemen in het echte leven. Slechts een klein deel is echt verslaafd.
Kimath