Je weet vast zelf ook wel dat de verlichting van je toetsenbord alleen wekt als het omgevingslicht veel minder wordt. Ik neem dus aan dat je met je vraag bedoelt dat je toetsenbord niet meer oplicht als het donker is.
In dat geval is mogelijk een sensor stuk of zit er ergens een draadje los. Als je nog garantie hebt, zou ik de laptop even naar een geautoriseerde reparateur brengen om hem na te laten kijken. Als de garantie al verlopen is -standaard 1 jaar en met MacCare 3 jaar- zul je de reparatie waarschijnlijk zelf moeten betalen.
De Macbook werk overigens ook prima zonder het verlichte toetsenbord.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dat komt omdat het omgevingslicht al fel genoeg is. Als het donker wordt zal ie het waarschijnlijk wel weer doen.

Als je je handen op de speakers legt moeten de knoppen werken en de verlichting aan gaan. Dan denkt je mac namelijk dat het donker is.

Bij sommige Macs zitten de sensoren naast de iSight ( cam).
AlphaLimaSierra