zijn er externe harddisks twee usb uitgangen?

dit om met de pc iets te downloaden naar de HD en het gelijk via een hd mediaplayer te kunnen kijken.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
capthavoc
13 jaar geleden
ik ben zelf ook wel benieuwd als HD denk ik niet ? maar wellicht wel als een soort netwerk drive ?
maar je media player moet dan wel een netwerk kabel verbindingsmogelijkheid hebben
maar het lijkt me al moeilijk om tegelijkertijd een download en streaming te laten spelen.
zeker een onvolledig bestand niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
deze heeft een netwerk ingang http://www.mycom.nl/Product/Media-Speler/Western-digital-TV-HD-Live-Media-Player/238211 maar kan je dan je computer>mijn bestanden doorscrollen via zon ethernet ingang?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@capthavoc:
bij een harddisk recorder kan je een film opnenemen en deze tegelijkertijd kijken. Het 'bestand' staat ten tijde van afspelen dus nog niet volledig op schijf. Echter een USB-HDD op 2 PC's tegelijk te laten gebruiken is een leuk idee, maar werkt/kan niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Inderdaad kan je een USB-poort niet door twee computers gebruiken. Je kan ook een harde schijf niet van twee computers tegelijkertijd benaderen. Tenzij het een Networkdrive/NAS is, die is daarvoor geconfigureerd en die heeft een eigen soort OS/besturingssysteem terwijl een normale (of externe USB-)schijf dat niet heeft, die wordt aangestuurd door Windows/Mac/Linux of wat dan ook... Ik raad je aan naar een Network Drive te kijken, bij voorkeur eentje van het merk Freecom voor een hele goede kwaliteit en goede service mocht dat nodig zijn. Ik heb er tot nog toe al mijn schijven vandaan en ben zeer tevreden!

Het beste antwoord

Je kunt dit hooguit alleen doen, indien de harde schijf met USB aan de PC hangt en via een netwerkshare (bv. in Windows Mediaplayer 11 'sharing media') door verschillende mediaplayers dmv streaming weer te geven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Er zijn externe harddisks met twee Usb-uitgangen om door te lussen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dan kan je dus 2 pc's aan een hd aansluiten? of iig wat ik de uitleg vraag?
capthavoc
13 jaar geleden
tja in principe is dat een netwerk drive of server
maar volgens mij kan het niet via SATA of IDE poort dus rechtreeks en dus ook niet via usb
het werkt altijd via een inter/intranet tcp/ip protocol
het zal zeker werken als je bestand als geheel op schijf staat. in het juiste formaat voor je media player
maar je vraag gaat over tegelijkertijd downloaden en afspelen.
dus een onvolledig bestand afspelen als nog niet duidelijk is wat het uiteindelijk formaat is van de film
je media player beschikt natuurlijk over een soort in de hardware ingebouwde player maar vraag me af of die instaat is onvolledige bestanden te streamen. Zelfs een youtube film lijkt dan wel een filmpje
dat nog niet binnen is in zijn geheel maar de temp bestandsnaam is al wel aangemaakt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee niet tergelijkertijd. eerst downloaden dan gelijk kijken zonder dat ik de hd van de pc moet onkoppelen en aan de hd mediaspeler moet aansluiten
capthavoc
13 jaar geleden
als het op deze manier wel werkt dus hd los en aan media player hangen
dan zou je een usb switch kunnen proberen maar even een waarschuwing vooraf.
Het is in principe niet mogelijk via usb 1 HD op 2 pc aan te sluiten. in elk geval niet gelijktijdig
vandaar ook usb "switch"dat is wat anders dan een usb HUB let daar op !!!!!! Je zult ten alle tijde maar 1 device tegelijkertijd kunnen aansluiten.
anders krijg je echt problemen kortsluiting ed
kapotte pc en andere ellende Een switch betekent dat als 1 apparaat werkt dat het andere apparaat is afgesloten.
laat je dus ook niet een usb hub voor switch verkopen!!!
en laat je echt overtuigen van de fysieke scheiding van circuits
je zult denk ik in dit geval naar een goeie electronicazaak moeten gaan omdat die verkoper van de media markt echt geen benul hebben. Een EXTERNE HD via usb is niet gebouwd om bedient te worden en aangesloten zijn op 2 pc's daar hoor je mediaplayer ook bij
En kan dus ook zwaar beschadigt raken als je zoiets probeert Het risico is eigenlijk te groot. om het maar eventjes te proberen. Een usb switch is wel te doen als er maar goede fysieke stroom krijg scheiding is
Dus neem geen autoswitch of zoiets echt eentje met een manuale knop.
om er voor te zoeken dat elektronische circuit van beide apparaten gescheiden zijn.

dat doorlussen werkt ook niet !!!
aangezien die 2de poort fysiek gescheiden is van de ext hd
en dus ook alleen maar een andere ext hd doorlust op 1 pc
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Doorlussen ja, maar om een volgende USB apparaat aan te sluiten, niet een 2e PC.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klopt, maar ik lees nergens een tweede PC
Je kunt nooit twee read-request indien bij eenzelfde schijf.
Er moet daarvoor altijd gebruik worden gemaakt van server software, die alle request in een queue zet en sequentieel afhandelt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Helaas werkt dat niet met een gewone externe harddisk.
Het beste kan je nog een extra externe harddisk kopen en dan gebruik je de ene om aan je mediaspeler te hangen en de ander aan je PC.
Is de ene vol of heb je de andere uitgekeken dan wissel je ze om.