Hoe maak ik een pasfoto 'zwaarder', dus meer kilobytes?

Ik probeer iets aan te vragen via internet waar mijn pasfoto op moet, maar ik krijg de melding dat mijn foto's te weinig kb hebben. Kan ik ze op een eenvoudige wijze meer kb's geven?

Toegevoegd na 5 minuten:
Ik wil een bestaande foto gebruiken. Ze zijn allemaal zo'n 20 kb en ze moeten meer dan 50 worden.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Software
4.8K

Het beste antwoord

Vreemd...

Als je er snel vanaf wilt kun je via Paint je plaatje openen, en het vervolgens opslaan als .png. Het bestand word natuurlijk ook groter als je de grootte van de afbeelding aanpast, maar dit zorgt wel voor een mindere kwaliteit.

Als je Photoshop hebt, kun je kiezen uit .png of .jpg, waarbij je bij het opslaan als .jpg kunt kiezen om de kwaliteit 12 van de 12 te maken (waardoor het bestand ook groter word)

Kwaliteit, en dus file size, is ook te vergroten via het freeware programma Irfanview. Zie bron.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het beste kun je "pixel interpolation" gebruiken. Hier een programma met trial version. Weet niet of het goed werkt in de trial versie. Anders zijn er nog genoeg alternatieven bij google pixel interpolation te vinden. Pixel interpolatie houdt in dat het programma tussen een aantal pixels extra pixels zet die rond het gemiddelde van de andere pixels zitten. De precieze manier hangt af van het programma. Daardoor krijg je niet zo snel blokjes te zijn bij afdrukken of op grote schermen. Nadeel is dat het plaatje wat vager wordt. Voor een pasfoto heb je genoeg dpi nodig, voor een scherpe afdruk. Als je een fysieke pasfoto hebt kun je hem ook met een hoge resolutie scannen.

http://www.ononesoftware.com/products/perfect-resize/