Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom kan ik dit bestand niet verplaatsen?

Ik heb een goede versie van de film avatar "bemachtigd" en wil deze graag van mijn interne (C:/) naar mijn externe (F:/) harde schijf verplaatsen. Het bestand is 13.6 GB en op mijn externe harde schijf heb ik nog 918GB ruimte. Dat zou dus gewoon moeten kunnen. Toch geeft mijn computer de melding dat er onvoldoende ruimte is op mijn externe harde schijf. Hoe kan dit?

Toegevoegd na 45 seconden:
trouwens, de film is een .mkv (VLC mediafile) bestand.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Je externe harde schijf heeft waarschijnlijk de indeling FAT32, deze bestandsindeling kan geen bestanden aan die groter zijn dan 2 gb.

Toegevoegd na 39 seconden:
sorry, dat moet 4gb zijn

Toegevoegd na 2 minuten:
Hier staan instructies hoe je de indeling van je harde schijf kan omzetten: http://www.binaries4all.nl/ntfs/

Als je dit gaat doen, bedenk je wel dat dit lang kan duren (hangt van de grootte van de schijf af) en er is een klein risico op dataverlies. Zorg dat je niks op de pc doet terwijl de conversie bezig is (voor de zekerheid).

Ik heb dit zelf ook gedaan bij mijn WD MyBook van 1 TB zonder problemen. Het duurde wel iets van een halfuur.

Toegevoegd na 3 minuten:
Je harde schijf hoef je niet leeg te halen, alle data kan blijven staan, slechts de bestandsindeling veranderd.
(Lees meer...)
Kimath
13 jaar geleden
sterredag
13 jaar geleden
lol 2 gig, 4 gig, het is in ieder geval onder de 10 gig :)

Andere antwoorden (5)

Je externe schijf is een FAT formaat, deze kan hele grote gig's niet aan (meer dan 4 gig) dat wordt inpakken in kleinere stukken en die naar je externe schijf verplaatsen, tenzij je het wil kijken vanaf die schijf, dat wordt erg lastig.

Toegevoegd na 1 minuut:
Je zou eventueel ook de bestanden van je externe schijf af kunnen halen en hem kunnen formateren als NTFS, probleem opgelost. Alleen als je die schijf ook gebruikt voor systeembackups kan dat weer lastig worden.
(Lees meer...)
13 jaar geleden
Het zou kunnen zijn dat je externe schijf een filesysteem draait dat zulke grote files niet aan kan. Fat-32, veelgebruikt voor externe schrijven, ondersteund (als ik het me goed herinner) files van maximaal 4GB. Je C-schijf heeft waarschijnlijk NTFS als filesysteem. Daar passen wel joekels van files op.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het kan zijn dat jou externe HD als Fat32 is geformateerd, daarmee is het niet mogelijk bestanden groter dan 4gb te verplaatsen. De enige oplossing daarvoor is de schijf formateren naar NTFS
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Inderdaad lijkt me dat je externe disk als FAT32 is geformatteerd. Wat je zou kunnen doen is deze omformatteren naar NTFS. Daar zijn programma's voor die dat doen (bv. Partition Magic).
Je maximale bestandsgrootte is dan niet langer 4 Gb maar 2 Tb.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Krijg je bijvoorbeeld de foutmekfing dat de schijf vol is terwijl er nog ruimte genoeg is? Dikke kans dat de indeling van je schijf nog FAT of FAT32 is. Deze schijfindelingen stammen nog uit het Dos en Windows 95/98 tijdperk en hebben als nadeel dat de maximale bestandsgrootte 2 of 4 GB is. Je kunt dat controleren door de Deze computer te starten en met rechts te klikken op de schijf en te kiezen voor Eigenschappen. Op het tabblad algemeen staat achter Bestandsysteem NTFS of FAT/FAT32. In dat laatste geval kun je de schijf omzetten naar NTFS. Klik op Start en kies voor Uitvoeren. Vul CMD in als commando en druk op Enter. Op de opdrachtregel geef je het commando convert c:/fs:ntfs (voor C: kies je natuurlijk het schijfstation van de externe harde schijf). De schijf zal vervolgens worden omgezet. Na de herstart kun je wel met grote bestanden werken en leveren dvd-images geen probleem meer op. Zorg er wel voor dat je een back-up hebt gemaakt voordat je dergelijke ingrijpende wijzigingen doorvoert.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding