Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan het dat mijn cursor beweegt, zonder dat ik mijn muis aanraak?

Waneer ik mijn muis niet gebruik (hij staat dus gewoon stil op een tafel/ muismat) gaat de cursor soms vanzelf bewegen. Ik heb dit zowel met een optische muis als met een muis met een balletjes wel eens meegemaakt. Heeft iemand hier een verklaring voor? Deze vraag is namelijk wel eens eerder gesteld, maar daar kwamen geen duidelijke antwoorden op...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
33.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zeer herkenbaar! (Spoken?)

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

de beweging kan twee basisoorzaken hebben.
1 software matig, hiervoor heb ik geen verklaring.
2 hardware matig, zoals al in eerdere antwoorden gemeld bij optische muis de ondergrond.
een andere oorzaak kan zijn dat de kabel van de muis in een (wisselend) magnetisch veld ligt waardoor in de kabel stuurspanning ontstaat en de computer denkt dat de muis beweegt. magnetisch velden worden veroorzaakt door diverse apparatuur zoals telefoons, voedingstrafo's, zender van wifi/bluetooth-signaal etc.
het is de moeite waard om als je muis fictief beweegt de kabel eens te controleren en te verleggen misschien kun je zo de veroorzaker traceren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Hier zie je een kopie van een vraag van afroggy. Heeft hetzelfde probleem. Staan veel goede antwoorden bij.
Mijn laptop reageert vaak vreemd, plotseling geen beeld, verspringen van de cursor, verdwijnen van een worddocument terwijl ik erin werk, tot spontaan uitschakelen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Soms helpt het als je je muis (en eventuele muismat) schoonmaakt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Persoonlijk heb ik een Razer Imperator gaming muis.
Deze muis is erg gevoelig voor kleine bewegingen (Wat ook benodigd is bij spellen).

Als ik dus iets aan de tafel stoot, tik of zelfs type reageert deze muis daar al op.

Misschien is dit ook het probleem bij jou?
Zo Niet, en is het constant kijk dan even bij de antwoorden hierboven.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Had ik ook : ik had teveel rotzooi in het geheugen .
Ga de pc maar eens opschonen en het probleem is dan verholpen .
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding