Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Als ik mijn pc opstart komt een bericht te staan met de schijfruimte van een of meer stations moet op Consistentie worden gekontroleer.

Om een andere reden heb ik al 4 keer mijn p opnieuw opgestart elke keer kwam dit

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Kan zijn dat er een schijf dreigt kapot te gaan, gewoon harde schijf controle even opstatrarten en dan weet je4 meer.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dat betekent dat je de schijven op je computer moet laten controleren op samenhang, dat kan een teken zijn dat er misschien een virus de ronde doet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klik in 'deze computer' met de rechtermuis op een schijfletter, kies eigenschappen, tabblad extra. Klik op "het volume op fouten controleren" en doe dit met alle schijven.

Alleen bij de schijf waar je Operating System opstaat kan niet meteen worden gescand op fouten.

Zorg ervoor dat je ook de 2 regels aanvinkt:

- Fouten in het bestandssysteem automatisch repareren
- beschadigde sectoren zoeken en repareren.

Mocht je deze 2 niet aanvinken, dan checkt hij alleen zonder de eventuele gevonden fouten te repareren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding