Hoe kan in XP opstarten in bijv. Veilige modus wanneer ook Vista is geïnstalleerd?

Viszta krijgt bij mij altijd voorkeur op XP ,.Wanneer ik bijv.F8 induw krijg ik menu voor Vista.
Als ik Oudere versies gebruik...krijg ik geen keuzes en start gewoon op.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

ik weet het niet zeker maar opstarten met shift ingedrukt ga je ook naar veilige modes. misschien dat je die ingedrukt kan houden als je een keuze maakt tussen een systeem wanneer je op F8 drukt om de menu te krijgen mocht die niet automatische lukken.

laat me even weten of dat lukt want ben zelf ook benieuwd.

korte omschrijving. opstarten f8 ingedrukt houden. shift ingedrukt houden windows xp kiezen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hi,
Ik heb de optie die ge suggereerde uitgeprobeerd : en het lukt.
Maar ik moest wel eerst de volgorde in opstarten van systemen eerst veranderen via Vista.
http://www.go-pcsolutions.be/vista_multiboot_change.html
Daarna bij het indrukken van enter en F8 ( Belgisch AZERTY toetsenbord ) kwam ik in het opstart menu terecht. Bij het drukken op TAB links , kom ik in het foutcontrole menu terecht.
Mijn XP is Engels en mijn Vista Ult. is een Nederlandstalige versie ( kan er misschien iets mmee te maken hebben?)
Hartelijke Dank

Andere antwoorden (1)

probeer dit eens:

Opstarten in veilige modus Windows XP en Vista
1 Sluit alle programma's en klik op start > uitvoeren >
typ daar msconfig en druk op enter.
2 Klik op het scherm dat verschijnt op tabblad 'boot ini' en zet een vinkje bij ' /safeboot'
3 Klik op ok en start de pc op wanneer dit wordt gevraagd.
De pc zal nu worden opgestart in veilige modus dit kan een paar min. duren