Harde schijf laptop van het een op het andere moment gewist. Hoe kan dit?

Bij het aanzetten van mijn laptop merkte ik op dat alles op mijn harde schijf gewist is. Ik heb niets bijzonders gedaan en zeker de opdracht hier niet voor gegeven.

Hoe kan dit?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Het kan een virus geweest zijn. Maar ik zit ook te denken dat je bios de HDD niet meer ziet.
Start Windows nog wel op dan? Dat lijkt me ook niet.

Als je opstart zie je op het scherm kort een instructie om in de BIOS te komen. Ga hier eens in en dan naar je HDD's, staat hier nog wel wat ingesteld? Ga er dan weer uit met save (zonder enige aanpassingen gedaan te hebben)
Als het goed is herkent de BIOS de HDD weer automatisch en moet hij gaan opstarten. Anders kan er iets stuk zijn, zoals de laptop of HDD.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Geen idee, het kan van alles zijn. er is wel een mogelijkheid om te proberen zo veel mogelijk terug te halen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat er ook aan de hand is, zolang jij je gegevens op je harde schijf niet gewist hebt, zijn deze nog op je harde schijf aanwezig. Alleen is de vraag hoe je deze weer zichtbaar krijgt, maar zoals hierboven omschreven lijkt mij het proberen waard.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er kunnen veél redenen zijn waarom jij denkt dat de HD gewist is, zonder dat dat feitelijk het geval is. Variërend van een lege partitie-tabel, FAT-tabel, tot virussen en ander ongerief.
Je verstrekt eigenlijk geen informatie, behalve een interpretatie.