ik doe niks maar toch staat er 'computer gebruik: 100%' kan iemand mij helpen?

ik heb niks open staan en kijk gewoon naar het burbeaublad, ik kan ook al geen filmpjes kijken op youtube omdat die de hele tijd vast lopen ook al zijn ze al gelanden.
ik heb vandaag een nieuwe breedbeeld monitor aangeschaft, kan het misschien daar mee te maken hebben?

Toegevoegd na 4 dagen:
Bedankt allemam voor jullie hulp,
Mijn computer doet weer normaal ik weet nog steeds niet zeker wat het was, maar grote kans dat het toch de virus security tool die zich klaarmaakte voor de aanval.
Hij heeft gelukkig de strijd verloren,
Want ik heb in z'n kasteel doorgedrongen en hem van binnen vernietigd!
(ik heb de map waar de virus zat gevonden en verwijderd met mijn virus beveiliger)
Sorry voor mijn dramatische verhaal maar ik verveel me.

Weet jij het antwoord?

/2500

Je kan een goede virus hebben die met je antivirus programma zit te kloten! Daardoor krijg je loops in je systeem. Ik raad je aan je virusscanner van je computer te halen, en opnieuw te installeren. het beste is misschien nog wel om gewoon je hele computer opnieuw te installeren.. backup nu je nog kan backuppen. Daarnaast kan het ook hardwarematig zijn.. de cpu fan kan er los op zitten.. of is te stoffig en stroeft af...

Wat je kan doen is de Process Explorer van Sysinternals (nu: Microsoft) downloaden (zip-file) en die uitpakken en dan procexp.exe starten. Dan krijg je iets dergelijks als je taskmanager, met dien verstande dan je dan op die toppen van de CPU kan gaan staan en dan laat het meteen zien welk process die piek veroorzaakt heeft. Als we dat weten dan kunnen we meer zeggen. Onder view->Select Columns kan je meer informatie selecteren, zoals command line en user zijn erg handig. Die schermpjes rechts boven (CPU, netwerk etc) kan je breder trekken. Dit CPU gebruik kan bv verklaard worden door Windows/Java/Apple updates die periodiek gedownload worden.

Voordat je moeilijke dingen gaat doen: Virus scannen! Toegevoegd na 18 minuten: Ik zie dat zpedit.exe druk bezig is. Dat is een java scripting tooltje. Wellicht heb je een omhandig geschreven programma'tje voor een internet site gedownload (onbewust) dat nu iets raars doet. Hoeft niet kwaadaardig te zijn maar zorgt er wel voor dat je pc over de emmer raakt. Heb je de virusscanner altijd aan staan? Nortin zo te zien?!Als dit het geval is en je vind bij een scan toch ineens virussen is het raadzaam om een andere te proberen. Er zijn op internet ook gratis scanners te vinden. Toegevoegd na 39 minuten: Zie ook http://zpedit.sourceforge.net/

Ik zie dat je itunes gebruikt. je hebt een app gedownload dat ccApp.exe heet. die cc staat voor computercrash Verwijder die App!

Je hebt het over "Computergebruik 100%" maar ik zie dat nergens staan. In je eerste afbeelding (Taakbeheer, grafische weergave) staat, helemaal onderaan, CPU-gebruik 6%. De CPU is je processor. Die is voor 6% in gebruik en daar is helemaal niks mis mee. Ook je Geheugengebruik is prima. Slechts 396 MB van de 3 GB. De belasting van je CPU en geheugen wordt veroorzaakt door 46 processen. Voor zover ik kan zien, geen enkel probleem.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100