Hoe komt het dat ik geen verbinding meer kan maken met het draadloze netwerk (zie uitleg)?

Eerst werkte het gewoon goed, kon altijd verbinding maken.

Maar sinds ik wifi heb ingesteld op mijn mobiele telefoon kan ik geen verbinding meer maken met mijn laptop.

Ik heb het weer uitgezet op mijn mobiele telefoon maar kan nog steeds geen verbinding maken.

Ik heb de verbinding op disabled gezet en weer op enabled gezet maar dat werkte ook niet.

Iemand een oplossing?

Toegevoegd na 24 minuten:
Voor nu is het goed genoeg dat mijn verbinding het weer goed op mijn laptop, dan maar niet op de telefoon g3 is goed genoeg.

Toegevoegd na 17 uur:
Gisteravond kon mijn laptop ineens wel weer verbinding maken.

Ik vind het heel vaag. Het werkt in ieder geval weer. Zonder mijn hulp, het gebeurde vanzelf.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het gaat niet om de mobiele telefoon (Nexus One btw). Die kan gewoon verbinding maken met wifi. Het gaat om de laptop.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb geen toegang tot de router.

Het beste antwoord

Leg uw router af zoals hierboven, leg ook uw telefoon af. achter een minuut of twee leg je uw router terug aan met stroom. Start je pc op en herstel de configuratie van uw draadloos internet. Als u een wachtwoord heeft, vul dit ook in (networkkey). daarachter leg je terug uw telefoon aan. Als het nog altijd niet lukt kan het liggen omdat je bij uw provider maar met één pc kunt werken, het kan maar is bijna onmogelijk.

één persoon hierboven heeft ergens gezegt i.v.m. macadressen, u kunt een nieuw macadress invoegen op uw pc aan de hand van newsid. Maar als je niet echt een pc man bent zou ik er niet aan beginnen.

Het laatste wat je kan doen is een provider bellen en uw centjes bovenhalen ;-) tenzij hier iemand een beter voorstel hebt. Kijk ook eens dat uw netwerkverbinding tussen uw pc en router niet verstoort word. bij een kabel eens goed aandrukken, bij draadloos ervoor zorgen dat de antennes goed staan en niet veel materiaal ervoor staat.

voila, veel succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Het is afhankelijk van de soort verbinding die je hebt. Als je bv bij UPC zit dan is het mogelijk dat je het mac adres moet klonen om beide apparaten te kunnen laten draaien. Ben je bv Telfort dan volstaat je router aan te passen en meerdere poorten open te zetten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Probeer even de stroom een paar minuten van je router/modem af te halen.